router achter router moet dit met een snoer?

Ik wil een router achter mijn ziggo modem/router plaatsen. zigoo verteld wel hoe je de instellingen moet doen, maar niet wat ik moet doen met snoeren. Wie kan mij helpen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Je moet de WAN-poort van de voorste router aansluiten op één van de LAN-poorten van de achterste router. Voor de rest moet je van de voorste router de DNS-server uitschakelen, om ervoor te zorgen dat je ook nog de achterste router kan bereiken. Maar waarschijnlijk heeft Ziggo dat al verteld tegen je, zo niet, dan weet je het nu.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, je kunt zogenoemde PowerLine of HomePlug-setjes kopen, dan gaat het via het stopcontact.
Ik veronderstel dat je een draadloze router wil plaatsen achter een bestaande router zonder wifi zodat je op ander plaatsen in je woning draadloos kan werken. Je hebt dan een gewone ethernet-kabel nodig om de twee routers met elkaar te verbinden. Te koop in elke elektro-zaak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het wifi modem van ziggo (Cisco) kan van zichzelf al wireless werken. Daar heb je geen aparte router voor nodig. Dus ook geen snoer.