welke voedingskabel zijn dit?zie abeelding

1- http://i42.tinypic.com/2uf682q.jpg
2- http://i39.tinypic.com/jafgw1.jpg
Ik wil een desktop voeding vervangen.

Toegevoegd na 17 minuten:
Zijn dit kabel en aansluitingen ook een indicatie naar je voeding bijvoorbeeld wat voor formaat of voltage die heeft?

10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De eerste foto is een 20-polite stekker, redelijk standaard aan een voeding voor een PC, maar je moet wel even kijken of je inderdaad een 20-polige aansluiting hebt als je een voeding uitzoekt.
Zie ook de link hieronder.

De tweede is een standaard Sata-voeding.
Een ander soort voeding die je meestal aan de voeding van een PC aantreft is de Molex-aansluiting. Zie bron 2.
Voor beiden zijn verloopstekkers/snoertjes te krijgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het zegt overigens niets over het formaat van je voeding of het voltage, maar PC-voedingen zijn qua voltage standaard. De afmeting ben ik niet zeker van. Waar je nog wel op kunt letten is het vermogen (het aantal Watt) Hoe hoger dit is, hoe meer schijven en andere onderdelen je kunt aansluiten zonder dat dit problemen oplevert voor je voeding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
koraal19
10 jaar geleden
pc heeft deze voeding aansluitingen ATX 20pin,ATX 4pin,2x Sata15pin en voedings afmeting B13cm,D13cm,H6cm heel klijn dus ,de keuse is erg beperkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar een lokale computerwinkel Zij kunnen je ongetwijfeld verder helpen aan een voeding die voldoet aan wat je nodig hebt.

Andere antwoorden (2)

De eerste is een PATA connector, de tweede een SATA connector
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, kijk ook maar naar het plaatje, zit op het mobo, niet op een ATA-apparaat. ATA connector(voor stroom) is een 4pins (4x1) plugje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
eerste is idd 20 pins mb kabel en 2e wel degelijk een sata voeding.
Moederbord aansluiting 20 pins en een satavoeding.

Veelal heb je nu 24 pins aansluitingen, maar daarvan is er een 4pins blokje af te halen.