hoe bestanden overzetten van desktop naar laptop zonder cd drive ?

hoe kan ik bestanden van mijn oude desktop naar een nieuwe laptop overzetten, ik heb geen cd of dvd drive meer in mijn nieuwe laptop, daarnaast was de oude desktop voorzien van windows xp en nu heb ik windows 8 op mijn laptop

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
4.5K
SimonV
10 jaar geleden
In je oude desktop zit toevallig geen USB-poort?
Ritsuka
10 jaar geleden
zit er internet op beide pc's? dan kun je gewoon iets als Dropbox gebruiken

Antwoorden (4)

Misschien door middel van USB-stick.
10 jaar geleden
USB stick idd maar het hangt er vanaf hoeveel en hoe groot die bestanden zijn. Als het maar een paar MB zijn dan is het stick het best maar als je over een paar GB hebben dan zijn meer mogelijkheden.
1. Een externe hardeschijf kun je koppelen aan je pc.
2. Je bestanden online opslaan, denk aan google drive.
3. Netwerk maken tussen je pc en laptop.
Dus er is nu aan jou om te kijken wat er voor jou het handigs is. Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Je kan een USB stick NTFS formatteren, dan is het probleem van grote bestanden kopiëren verholpen. Hier staat hoe dit moet:
http://www.ntfs.com/quest22.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als je een stick van 64 gb ntfs formattert hoeveel gb krijg je dan??
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Dan blijft de stick gewoon 64gb (min een paar mb die altijd in het niets verdwijnt bij welke format dan ook) Als een stick fat32 geformatteerd is, kan je geen bestanden overschrijven die groter zijn dan 4gb. (Ik dacht dat je daarop doelde toen je zei dat een paar GB problemen kon opleveren.) Om de een of andere reden zijn USB sticks standaard op fat32 geformatteerd als je ze koopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja oke maar ik doelde op meer dan 64 gb dus vandaar
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ah ok, misverstand dus van mijn kant :-)
Maakt niet uit verder, misschien heeft iemand er toch nog wat aan.
Dat kan met SyncBack Free als je op PC en Laptop een internetverbinding hebt. Op je nieuwe Laptop installeer je SyncBack Free. Op je PC en Laptop moet je eventueel bestanden delen instellen in het netwerkcentrum. Vervolgens kun je op je Laptop aangeven welke mappen je wilt gaan synchroniseren. Via je modem worden alle bestanden gesynchroniseerd. SyncBack Free is in het Nederlands vertaald en geschikt voor Windows XP/Vista/7/8.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij kan je met een USB kabel verbinding maken tussen de twee pc's / laptop's en dan op de nieuwe laptop gewoon aflezen dat er een externstation aanwezig is.voordat je de tweemotorig elkaar verbind wel de afzonderlijke apparaten geheel opgestart hebben. Succes!