Hoe installeer ik een rockchip driver in Windows 7 als de driver niet herkend wordt?

Ik probeer mijn CX-919 II Quad Core Android HDMI TV Dongle van nieuwe firmware te voorzien maar Windows 7 herkent het apparaat niet en geeft hem weer als een unknown device. Ik heb de rockchip driver van de fabrikant maar kan deze ook niet handmatig installeren omdat de driver niet herkend/gevonden wordt. Hoe kan ik er toch voor zorgen dat de driver herkend/gevonden wordt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De driver wordt niet herkend? Welke melding krijg je dan?

Antwoorden (1)

Als je het .inf bestand van de stuurprogramma's opent met b.v. notepad zie je het statement [Manufacturer] staan met daaronder b.v.
%Intel% = Intel,NTamd64
gevolgd door 1 of meer OS installatie secties:

[Intel]
PCI\VEN_8086&DEV_ . . . <- apparaat identificatie (wijzigt dus niet)

[Intel.NTamd64]
PCI\VEN_8086&DEV_ . . .

Voor windows 7 (32bit) dient of het laatste statement vervangen of toegevoegd te worden door / met:

[Intel.NTx86.6.1]
PCI\VEN_8086&DEV_ . . .

en onder de [Manufacturer] moet dan komen te staan:

%Intel% = Intel, NTx86.6.1

De driver wordt dan wel herkend, maar is nog geen garantie dat het werkt.
Anders proberen een vista driver te vinden want de engine van windows7 is gebaseerd op vista (niet de 64bit versie)