hoe print je iets op een A5 blad met een A4 printer?

ik wil graag iets printen op zo'n A5 blad van atoma, maar ik heb een A4 printer en voor zover ik weet zit er niets aan de printer om A5 blaadjes af te printen (heb een brother DCP-195C). wie kan mij zeggen hoe dat moet en of het wel goed is voor mijn printer want ik wil hem niet kapot.

weet iemand wat te doen?
bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
19.6K

Antwoorden (3)

Volgens mij kan dat inderdaad niet. Je kunt Wordt wel instellen als een soort 'boekformaat', je print dan in de breedte in plaats van in de lengte en je hebt 2 pagina's naast elkaar. Misschien is dat een oplossing..?

Toegevoegd na 21 seconden:
*Word bedoel ik natuurlijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kun je prima instellen op je printer, immers a5 is de helft van a4.
Goede keus zo'n Brother, daar zijn goedkope imitatiecardridges voor te koop. Zeker weten dat dit mijn volgende all-in-one wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een A5 als deel van een A4 printen is vaak lastig (want knippen/snijden etc). Wat goed werkt (maar dat is printerdriver afhankelijk en ik weet dus niet of dat bij jouw printer werkt) is het origineel gewoon als A4 maken. Dan geef je bij het printen aan, dat je 2 pagina's per blad wil printen en hup, klaar is de A5. (A5 is de helft van A4).
Werkt dat niet, dan maak je 2 kolommen op een liggend A4 en dat is dan ook een A5.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat maakt dan toch geen moer uit? A5 over de lengte is net zo groot als een A4 over de breedte. Het enige wat je dan doet, is elk tweede blad gebruiken en printen. Daardoor blijft elk even blad leeg, wat niet uitmaakt, omdat daar bij een A5 geen papier meer is.
Nog mooier is het natuurlijk als je op de printer het A5 formaat kunt instellen (wederom driver afhankelijk).