Hoe versnel ik mijn wifi?

Hallo,

Ik heb een probleem. Sinds ik een WPA beveiliging heb is mijn internet echt heel traag. Met de vorige WEP beveiliging was dit niet zo. Ik zit al via de router aan een kabel voor sneller internet maar het maakt geen enkel verschil. Zou het kunnen liggen dat een laptop met Windows 8 sneller is dan een PC met Windows 7? Of ligt het probleem totaal ergens anders. Ik verwacht graag uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Roy.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruik je een eigen modem of een modem van je provider?

Antwoorden (2)

Hier kunnen meerdere zaken aan de hand zijn.

Je zou hiervoor denk ik het beste contact op kunnen nemen met de servicedesk van je provider. (als het een standaard modem router is van de provider).

Anders even zoeken in de handleiding van de router.

Mocht je er dan nog niet uit komen stuur mij dan even een pm.

succes!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je via de Wifi een slechtere/langzamere verbinding hebt, komt dit vaak doordat je op een zelfde kanaal zit als buren. Dit kan elkaar storen.
In je router kun je aangeven dat je een ander kanaal wilt gebruiken.

Er is voldoende software te vinden om kanalen te scannen om te zien op welke kanalen buren zitten.