Kan een PC in brand vliegen?

Toegevoegd na 8 minuten:
http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/70295

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk misschien door kortsluiting?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie ook hier:
http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/70295

Het beste antwoord

Computer veroorzaakt brand in woning.....

Ja, dus....

Toegevoegd na 28 minuten:
En...., dit zegt onze Brandweer (en DIE kunnen het weten):

'Zet de computer en de tv altijd helemaal uit
Veel mensen laten hun computer en tv op stand-by staan als ze deze niet gebruiken. Deze apparaten blijven dan warm, omdat er stroom op staat. Ze trekken ook stof aan. Zo kan er kortsluiting en brand ontstaan. Zet de tv en computer dus écht uit als je ze niet gebruikt'

http://www.brandweer.nl/jeugd/hoe_voorkom_je_brand/veilig_omgaan_met/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee. Zelfs als je voeding uitfikt, en dat geeft nogal een hoop rook en stank, zijn er te weinig brandbare stoffen aanwezig om echt in brand te vliegen.
AWM
14 jaar geleden
Ja hoor dat kan, zelfs zonder kortsluiting. Als er teveel stof in de pc komt op de elementen die warm worden (CPU enz.) dan kan er kort een steekvlam ontstaan.

Bij mijn laptop heb ik dit zelfs al meer malen gehad en deze overleefd het steeds. Maar het kan ook verkeerd aflopen zeker als er vlambare materialen naast staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Hmmmm. Vind je het erg als ik niet geloof?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, helemaal niet. Voor mijn opleiding werd 1 laptop met alle benodigde programma's aangeraden. Dus 30 van de 31 studenten hadden dan ook dezelfde laptop. Het is zelfs wel vaker voogekomend dat er in 1 les meer dan 1 laptop een vlam gaf.
Ja, de meeste branden zijn electronica branden. En naast jouw pc kunnen ook jouw tavel, lamp, kasten boven jouw tafel in vlammen op gaan. Ik zet mijn pc met een schakelaar uit. Als voorzorg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus als je de pc gewoon uitschakeld via power off knop, kan die nog in brand vliegen?