Mijn Extrene HD geeft aan dat ik die formateren moet al mijn foto's staan erop hoe herstel ik de schijf ?

De Externe HD zie ik wel als een lege schijf.
Bij schijf beheer staat die ook.
Met Recuva zie ik ook bestanden die ik naar een andere map kan brengen
maar de schijf benaderen ho maar

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou niet zelf gaan knutselen als die foto's belangrijk voor je zijn.
In de praktijk kom ik vaak harde schijven tegen, waar allerlei "tooltjes" op losgelaten zijn en niet meer kunnen worden gerecovered.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een geluk bij een ongeluk 4 weken geleden kreeg ik een WD schijf USB 3 daar had ik mijn hele file opgezet.
Toen op vakantie gegaan.
Na 3 weken gebeurd dit een lege USB2 HD en vraagt die om geformateerd te worden. met recuva honderde niets zeggende file's en 80 foto's terug gehaald van de 5400 foto,s
Ik heb uiteindelijk de schijf ge formateerd en als proef een map er op gezet.
Maar mijn laptop reageerd er met een fluittoon op ?
Het enigste wat ik graag wil weten waarom en hoe is mijn USB2 HD in de fout gegaan en kan ik hem nu afschrijven.

Het beste antwoord

Probeer eens je externe HD met een nieuw kabeltje aan een andere pc te verbinden. Kan zo maar zijn dat je dan wel de mappen(foto's) kan benaderen. Haal foto's er dan af en maak de verbinding dan opnieuw met je eigen pc, en formatteer hem dan. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou als eerst dan proberen om de harde schijf uit de externe behuizing te halen en hem tijdelijk als tweede schijf in te bouwen in een PC kast. Als het dan wel te benaderen is, dan is de externe behuizing kapot.
Er is wel een kans dat de garantie vervalt als je de externe behuizing van de schijf open maakt.