Wat is er aan de hand als mijn computer tikkende geluiden maakt?

Mijn computer tikt en het klinkt als zo'n ouderwetse wekker. Soms is het even weg en dan begint het weer. Verder is alles normaal. Is er iets aan de hand en wat kan het zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou je het ook kunnen omschrijven als ratelen? Klinkt inderdaad als je harde schijf. Jeroen geeft goed advies over het maken van een backup.

Het beste antwoord

Dat is zo goed als zeker je harde schijf. Zorg voor de zekerheid dat je een backup hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een tijdje geleden heb ik hetzelfde gehad. Na enkele dagen viel mijn computer steeds uit en kreeg ik een blauw scherm met uitleg. Het bleek de harde schijf te zijn. Een andere schijf erin en probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
controleer even de temperatuur van je harde schijven hier voor zijn programmatjes voor die kijken ook in welke conditie je harde schijf is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien komt er een draadje tegen een koeler aan.
Dit kan je uitvinden door de pc aan te zetten als die openstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zit er een tijdbom in! Kijk uit dus!