Wat is het verschil tussen processors met dezelfde merknaam, maar een ander getal erachten?

Bijvoorbeeld een Intel Core I5 3570K en de 4670K.
Dus wat is het verschil als het dus beide dezelfde processor, maar een andere uitvoering.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Je hebt I3, I5 en I7 processors. Over het algemeen zijn I5's beter dan I3's, en I7's beter dan I5's en I3's. maar soms klopt dit niet, de beste I3's kunnen nog wel eens beter zijn dan de mindere I5's.

Daarna, krijg je de 4 getallen. Zoals al gezegd is in de reacties, het eerste getal staat voor de generatie. Na het eerste getal krijg je de 3 cijferige SKU (Stock Keeping Unit) Helaas weet ik niet precies wat dit is.

Als laatste kan je nog een letter erachter krijgen:
de K staat voor Unlocked, Deze kan je overklokken.
QM staat voor Quad Core mobile, Dit is een quad core voor bijvoorbeeld laptops

In jouw geval, De I5 4670K is vierde generatie, waar de ander derde generatie is.

Als je wilt gaan vergelijken tussen processors, zou ik naar de benchmarks gaan kijken en niet naar de nummers.
10 jaar geleden
Jaspro101
10 jaar geleden
Een benchmark is een testresultaat van de prestaties van een processor (dit kan ook voor meerdere hardware) hiermee kan je zien hoe goed een processor is en ook ten opzichte van andere processors
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://nl.hardware.info/reviews/2678/16/intel-core-i7-3770k--i5-3570k--i5-3550-ivy-bridge-review-benchmarks-adobe-photoshop-cs4 http://nl.hardware.info/reviews/2678/15/intel-core-i7-3770k--i5-3570k--i5-3550-ivy-bridge-review-benchmarks-crysis-2 Zo kan je zien dat in het ene geval er verschil is en in het andere nauwelijks tussen procs. Op die manier kan je een goede keuze maken. Ben je photoshopper dan geldt er soms zomaar wat anders dan dat je gamer bent. In principe is een benchmark van een game/software veelzeggender dan een synthetisch benchmark die kracht meet met code die je in het dagelijks leven niet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://nl.hardware.info/reviews/4435/22/intel-core-i7-4770k--core-i5-4670k--core-i5-4430-review-haswell-getest-benchmarks-igpu-adobe-photoshop-cs6 Nog recenter.