Waar kan ik mijn 500GB hardeschijf laten recoveren ?

Ik kan wel de mappenstructuur zien en browsen, maar geen enkel bestand gaat open. Ik heb alle bekende recovery-sofware al geprobeerd, zonder resultaat. Het is niet gevallen, en heeft geen water- of brandschade opgelopen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het meest waarschijnlijke is dat er niets met je harddisk is maar met je Windows installatie. Hier is wellicht een virus op aanwezig of het besturingssysteem is "corrupt" geraakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
helaas ! dat is het niet, geen virussen ! sowieso al gecheckt en op andere systemen werkt het ook niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn 1 of meer leeskoppen slecht of defect.
Je hebt vaak maar 1 leeskop nodig om de MFT te kunnen lezen. In de MFT staat de verwijzing naar ieder bestand op je computer. zodra je dit stukje van je harde schijf kunt lezen, zie je dus wel mappen en bestanden, maar je kunt ze dan niet openen, omdat de rest van de schijf niet leesbaar is.
Zie het maar als dat je de inhoudsopgave van het boek kunt lezen, maar de hoofdstukken van het boek niet. Je kunt je data laten recoveren bij een Data Recovery Bedrijf.

Antwoorden (3)

Hier zijn Data Recovery bedrijven voor. Helaas heb ik ervaring met een dergelijk bedrijf aangezien de kosten flink oplopen (dus over het algemeen minder geschikt voor particulieren). Ik weet niet welke bekende recovery-software je al hebt geprobeerd maar ik heb goede ervaringen met Recuva (wellicht is een Full scan noodzakelijk).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je niet bang bent om wat nieuws te proberen, kan ik je Ubuntu recovery remix aanbevelen. Dit is een live cd, dat betekent dat je niets op je computer hoeft te installeren. Het is even wennen maar het werkt wel. Geen garantie voor ieder individueel geval natuurlijk. En het is gratis!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik vraag niet hoe of waarmee, ik vraag WAAR. als je had gelezen, kun je zien dat ik dit wil uitbesteden aan een bedrijf en al genoeg zelf heb gedaan.
Je kan ook Hirens boot cd ff downloaden. Daarmee je computer opstarten en voor MiniXP kiezen en dan via menu zie je meerder programma's waar je mee kan "Recoveren" de computer is er vaak wel een tijd mee bezig maar ti's de moeite waars !!!