Zijn de volgende hardware op het zelfde niveau? RADEON HD 7950, FX-6350, 8GB RAM?

AMD-FX6350 3.9 Ghz
8 GB RAM (1600MHZ)
RADEON HD 7950 3gb
600 watt voeding
1TB HDD

Zijn ze allemaal op het zelde niveau? Is er niks dat mij bottleneckt?

Toegevoegd na 2 uur:
Of iets dat te veel is vergeleken met de rest?

Toegevoegd na 2 dagen:
Moederbord: GA-78LMT

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toegevoegd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou misschien ook overwegen om de voeding te vervangen door een 750 watt, gezien de videokaart die je gebruikt (ik heb precies dezelfde videokaart van Sapphire).

Het beste antwoord

Er is bijna altijd iets wat je bottleneckt, maar je wil naar het punt waar dit zo min mogelijk gebeurt. http://nl.hardware.info/reviews/4435/41/intel-core-i7-4770k--core-i5-4670k--core-i5-4430-review-haswell-getest-benchmarks-hd-7970-hitman-absolution-1920x1080-medium

Hier zie je dat pas bij een i7 de 7970 de bottleneck gaat worden. Bij een FX6350 zal je CPU de bottleneck zijn.

Uitspraken dat een mobo van invloed is is een beetje vergezocht, meestal ga je dan achter de komma zitten vergelijken bij FPS. Als het anders is, zie ik graag een benchmark. Wel is het zo dat sommige moederborden meer ruimte geven om te gaan overclocken (betere componenten, stabielere stroomdoorvoer, dubbele BIOSSEN mocht het fout gaan).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En een fx-8320 of 8350?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klik op de link en kijk in de lijst. 8320 en 8350 zullen elkaar niet veel ontlopen.