hoe harde schijf overzetten op andere laptop?

heb mijn harde schijf in andere laptop gestoken werkt niet mijn is windows 7 en die laptop was xp mijn harde schijf is 3.5 dus behuizing gaat niet

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Al zou HD wel passen dan draait die andere laptop er nog niet op. Elke laptop heeft een andere configuratie (samenstelling van onderdelen, dus ook drivers). En dat die laptop een XPer is maakt niets uit. Als je zijn HD goed formateerd en W7 installeert draait deze ook gewoon op W7. Je zult alleen nieuwe drivers moeten opzoeken op internet, daar die samenstelling anders is.

Antwoorden (1)

Zoals ik begrijp heb je een HD overgezet van een laptop waarop xp geïnstalleerd staat naar een laptop waarop win7 staat! Als dit zo het geval is zal het niet gaan werken omdat win7 de HD onder xp niet herkend. Je zou bij het opstarten kunnen proberen dat je in de bootsector aangeeft dat hij bv van de cd-rom moet opstarten. Zorg voor opstart cd en daarna heb je kans dat je je HD kan benaderen. . Haal daar dan de xp instructies weg en installeer win7. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb geen beeld dus kan ik ook niks doen :(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist, probleem is ff groter. Daar moet ik eens rustig over nadenken, zit nu even aan een wijntje dus nu even niet. Ik ga morgen met wat pc's en laptop stoeien en dan hoor je van mij!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo, vandaag het een en ander geprobeerd en heb een oplossing gevonden. Deze is wat bewerkelijk maar is te doen. Zet de eerst de laptop die je wilt gaan gebruiken in originele setting, ga tijdens het opbooten naar de bootsector en stel daarin dat je bij een volgende opstart vanaf cd-rom wilt opstarten. Zorg dat je een opstart cd hebt of aanmaakt. Zet laptop uit en plaats nu de HD die je wilt gaan gebruiken in de laptop en start daarna op. Als je alles goed hebt gedaan zal er nu vanaf de cd worden opgestart en heb je beeld. Ga nu via instellingen/apparaatbeheer op zoek naar de geplaatste HD en vervang daar de xp voor de win7 installatie. Als dat gedaan is kan je volgens mij je laptop weer gewoon gaan gebruiken. Laat eens weten of het jou gelukt is, hier bij in de simulatie lukte het wel. Succes!