Wat zijn de voor en nadelen van een draadloze muis t.o.v een conventionele(optische)?

Ik heb maar weinig plaats voor mijn besnoerde muis en kom er regelmatig mee in de knoop.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
4.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet om de zoveel tijd de batterijtjes vervangen en dat is niet zo goed voor het milieu. Misschien kun je wel oplaadbare batterijen gebruiken, maar dat weet ik niet zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De draadloze muis kan je fruitvoorraad te lijf gaan, de conventionele muis wordt door zijn draadje gehinderd verder te gaan dan mogelijk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n draadloze muis (vr)eet liever batterijen dan fruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn muis wil nog wel eens aan z'n snoertje kagen!

Het beste antwoord

Geen enkele. Ik heb een laser muis van Logitech. Prima ontvangst, batterijen hoef je voor minimaal een jaar niet te vervangen. Gewone batterijen, geen oplaadbare, dus geen geneuzel met opladers en in de lader plaatsen.

Ik heb natuurlijk meerdere gehad, en al die problemen gehad zoals hierboven wordt aangegeven. Maar deze is voor mij ideaal. Behalve dat hij echt voor rechtshandigen is. Dus niet eenvoudig wisselen naar links.

Doet het echt altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me idd een gave! Gaat de batterij idd zo lang mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb hem tot nu toch nog niet vervangen. Ik heb hem volgende maand een jaar.

Andere antwoorden (5)

Batterij en bereik. Eens in de zoveel maanden moet je een nieuwe batterij in de muis stoppen. Dit probleem heb je overigens niet met een muis met accu (en dus houder voor opladen). Het bereik van de muis hoeft geen probleem te zijn, afhangende van infra-rood (slechter bereik) of bluetooth / radio (beter bereik) en de plaatsing van de sensor.

Bovendien kan een draadloze muis kwijtraken, hoewel mij dat nog nooit gebeurt is ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef mij maar een muis met draad. Nooit zorgen over batterijen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, mij wel ! Ze zijn verdwenen voor je het weet....
adelen van een draadloze muis zijn dat de muis voorzien is van batterijen of een accu en een radiozender. Deze maken de draadloze muis zwaarder dan een muis met draadje. Daarnaast kunnen de batterijen of de accu opraken, waardoor je moet wachten tot deze weer opgeladen zijn. Draadloze muizen met accu's worden verkocht met een oplaadstation. Ik werk zelf nog altijd met een eenvoudige optische muis met staart, omdat ik het geringe gewicht prettig vind werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voordeel is dat je ook op afstand je scherm kunt bedienen, je geen kabeltje hebt liggen ed. Nadeel is dat de draadloze muis contact moet maken met zon kastje, die je dan wel weer op je buro hebt liggen, en dat de batterijen leeg kunnen raken. Het zijn geen enorme stroomvreters hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan alleen maar nadelen bedenken ('waar is dat kreng' en 'verdorie weer de batterijen leeg').
Is het daardoor een suggestieve vraag ?

Affijn, voordelen : geen, of hooguit : geen snoer, maar dat zie ik dus niet als voordeel. Nadelen : zie boven.
MIsschien is het een beter idee je bureau een keer goed op te ruimen zodat je muis ook zijn staartje weer kwijt kan ? Als het zo vol ligt dat je zelfs dat snoer niet kwijt kan, zul je ook regelmatig problemen hebben met de (blokkade van) communicatie tussen muis en PC

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zweer trouwens bij een trackball ; als de muis dan eenmaal ligt, dan ligt-ie. Heb je ook geen last van het snoer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik er de ballen verstand van heb,kan het van mijn kant geen suggestieve vraag zijn!
Verder zijn we zo klein behuisd,dat er voor een bureau geen plaats is,ik gebruik een oude schoolbank(zonder zitting),die naast een soortgenoot staat,waar mijn dame haar naaimachine en ik ook nog mijn printer heb staan.
Ben wel jaloers Marleen, op de enorme ruimte die jullie sinds kort hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet weer het belangrijkste. Wat is een trackball?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een trackball is een muis die stilligt met een bal die je beweegt. Je hebt ze voor de duim en symmetrisch (die laatste heb ik, omdat ik links ben). Google maar eens op logitec trackball.
Overigens laptop ik ondanks de wat ruimere behuizing ook op een compuertafeltje hoor. En dar moet naast de laptop ook nog een asbak, een pakje shag, een draadloze telefoon en een beker koffie op ;-) Weinig ruimte om te schuifmuizen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je dat even vervoegen? Ik schuif muis of ik muisschuiik heb schuif gemozen?
Ik heb een optisch draadloze muis van Trust. Er zitten 2 aa batterijen in, hij heeft geen aan/uit knop en brandt dus eigenlijk altijd. Zodra je hem optilt zie je het rode lampje. Ik weet niet hoe het kan maar ik heb sinds ik hem kreeg, ca. 8 maanden geleden, nog nooit de batterijen hoeven op te laden of te vervangen. Kwijt ben ik hem ook nooit, want hij ligt altijd op de printer. met een vaste plek hoef je hem ook niet kwijt te raken.