Waarom werkt LAN-verbinding niet?

Normaal deed mijn LAN verbinding het wel maar had hem even in andere laptop gedaan om daar iets te checken. Vervolgens in mijn eigen laptop en de kabel werkt niet meer(draadloos nog wel). Zelfs niet na opnieuw opstarten / Windows probleem oplossen. Foutmelding: Standaard Gateway niet beschikbaar.

Kan iemand mij helpen?
Laat maar weten als je meer info nodig bent

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
13.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zit hij er wel goed in? Ik heb hem ook weleens een paar keer er opnieuw in moeten doen voor hij goed zat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, de lampjes branden

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk raakt je modem en beetje in de war van deze wissel
De simpelste oplossing is je modem even 30 sec uit en weer aan
maar goed, als je er telefoon en tvbox op hebt kan dat lastig zijn.

normaal is het ook niet het zou eigenlijk gewoon moeten kunnen
maar er kan natuurlijk een of ander setting in je netwerk kaart raken die wat lastig reset
zeker als je laptopje de netwerk kaart uitzet omdat deze niet wordt gebruikt
je kan allereerst even kijken onder energie beheer of deze netwerk kaart ook wordt uitgeschakeld als deze niet gebruikt wordt en zet hem op altijd aan ?
wellicht hersteld het dan meteen weer
zo niet
en kijk even onder apparaten beheer en verwijder de vaste lan kaart daar
en start opnieuw op
dan worden de standaard settings weer gevonden

Kijk daarna nog even onder energie beheer zet hem op altijd aan ? optioneel
dus de keuze is aan jouw
modem resetten
of netwerkcard resetten
dat laatste duurt natuurlijk langer
maar het opnieuw opstarten van je tvbox kan ook langer duren

mte de eerste optie worden wel misschien anderen in huis even verstoken van internet tv telefoon met mogelijke verslaving/onwenning verschijnselen tot gevolgd
DE zombies worden dan wakker ;))))

De laatste optie beperk je het tot de laptop

succes
capthavoc
10 jaar geleden
Test eens met een andere pc. Zo'n netwerkkabel is erg fragiel en mogelijk werd hij beschadigd door het wisselen van pc.

Werkt het op een andere pc wel, start dan de probleemlaptop eens op vanaf een livecd. Gewoon om te testen of het een hardware- of softwarematig probleem betreft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Test eerst met een ander apparaat of de kabel goed is, of haal de kabel er eens uit en kijk of er een led op de computer of switch/router uit gaat. Andersom, er weer in, gaat er dan een led branden (niet alles heeft een led lampje trouwens).

Verder op eens een ms-dos prompt (start - uitvoeren - cmd).
Tik: ipconfig

Hier worden je netwerk adapter genoemd (draadloos en bedraad). Kloppen de gegevens van je default gateway? Dit moet het IP-adres zijn van je router. Als dit niet het geval is (leeg). Dan is toch de kabel het probleem of de aansluit poort op je router of die van de laptop.