Ik heb een 500gb harde schijf maar de drive zegt dat ik 70gb heb hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet helemaal duidelijk. Welk os heb je? Windows 7 ? En is die hdd nieuw en leeg of zit ie al 'n tijdje in je systeem? Waar lees je dat de drive maar 70 gig is?

Antwoorden (2)

Jammer dat je niet meer info geeft over het soort schijf.

Dit probleem kan namelijk verscheidene oorzaken hebben afhankelijk van welke soort schijf.

Een probleem dat bij elke soort zou kunnen optreden is dat er slechts 70 GB is gepartitioneerd. Raadpleeg schijfbeheer of een tooltje als EPM
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een Best Western schijf helpt dit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het een interne schijf? Externe schijf? Wat is de interface ervan?
Zoals bovenstaande reactie al aangaf, even kijken bij schijfbeheer.
Schijfbeheer kunt u opstarten door bij het volgende in te toetsen:
diskmgmt.msc

Hier ziet u de verschillende schijfstations op uw machine staan. Het kan goed zijn dat de betreffende schijf één kleine 'partitie' heeft en één grote, die nog niet actief is of gemaakt is. Een partitie is een 'schijf-deel'.

Mijn advies is ook om eerst even door de help functie van 'diskmgmt.msc' te navigeren.

Toegevoegd na 4 uur:
Correctie: we willen NIET een partitie zomaar ''actief'' maken. Dat heb ik verkeerd geformuleerd. Een partitie maken indien er ruimte vrij is is bijvoorbeeld wél mogelijk.

Want bij het actief maken van een verkeerde partitie kan het zo zijn dat Windows niet meer boot.

(Dank aan reactie hieronder voor alertheid).