Waarom gaat LAN-kabel zo sloom aan op mijn laptop?

Als ik mijn LAN-Kabel in mijn aansluit op mijn laptop dan duurt het ongeveer 18 seconde voordat ik pas internet heb hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
capthavoc
10 jaar geleden
is je laptop dan al aan ? op het moment dat je hem aansluit is er dan ook nog een draadloze verbinding aan het zoeken misschien ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn laptop is dan al aan als ik hem aansluit, dan doe ik hem erin en dan duurt het eventjes voordat dat gele komt waaraan je zien dat hij aangesloten is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
(Bijvoeging)
Als ik mijn LAN-Kabel erin doe zet ik altijd mijn draadloos internet uit dus dat hij alleen via de LAN-Kabel kan.
capthavoc
10 jaar geleden
Duidelijk, het uitzetten van je draadloos kan er wel voor zorgen dat de verbinding nog een tijdje denk dat hij via de netwerk hardware van de draadloze werkt
en gaat toch op zoek via die weg ,een timeout duurt altijd even, en dan gaat hij pas op zoek naar een andere manier. Haal je deze kabel dan ook nog eens uit een ander pc dan raakt je modem daarvan even "van slag" met zijn ip adressen maar goed 18 sec is misschien lang wat ook kan is dat er veel achtergrond proggies werken die allemaal op hun beurt ook een timeout error moetne ondergaan wat verder vrij normaal is tip probeer eens advancesystemcare als je die hebt
daar onder zit een booster die wat instellen als timeout errors ed tweaks www.iobit.com advance systemcare pro 6 , er is de gratis versie maar ook een proef PRO als je die gebruikt dan worden die tweak uitgevoerd
moetr je even door de reclame heen bijten en over een 30 dagen terug schakelen naar de gratis versie ben benieuwd of dat je helpt maar voor de rest als alles verder werkt
is 18 sec nog wel te overleven toch ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik game vaak en de kabel blijft niet altijd in mijn laptop zitten, dus als ik dan in de game wil blijven moet ik snel weer internet hebben.
capthavoc
10 jaar geleden
klikkertje kapot ? kan je de kabel omdraaien ? ene nieuwe kabel is echt niet duur ?

Antwoorden (2)

De computer moet eerst het internet bevragen op adressen en verbindingen. Dat speelt zich geheel af zonder dat je het merkt, maar het moet wel gebeuren.
Je moest eens weten hoeveel communicatie er overal tussen computers en mobieltjes achter de schermen afspeelt. Je zou er duizelig van worden. Vandaar dat het allemaal achter de schermen gebeurt.
10 jaar geleden
Als je de lan-kabel inplugt zou je normaal op 2 à 3 seconden verbinding moeten hebben. Als dat bij jou 18 seconden duurt wil dat zeggen dat het door iets vertraagd wordt.

Dat kan de laptop zelf zijn waarvan de netwerkkaart niet zo goed meer werkt of beschadigd is, of andere software die veel resources vraagt waardoor er minder overblijven om de netwerkverbinding tot stand te brengen.

Het kan ook zijn dat de communicatie moeizaam verloopt omdat de kabel beschadigd is.

Of aan de andere kant van de verbinding gaat het traag omdat je router en/of server teveel andere zaken te doen heeft. Bekijk de rest van het netwerkverkeer eens om te kijken of het dat niet te druk heeft en als je een (home)server hebt, kijk dan eens of deze niet met teveel andere zaken bezig is.