Hoe krijg ik mijn koeler weer aan de praat?

Mijn koeler van mijn pc heeft veel werk te doen, mijn pc is echter een monster en nmoet goed gekoeld worden. Alleen sinds 3dagen stopt die met draaien voor 5seconden en vanochten stopte die helemaal..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Die dingen draaien zoveel dat op een gegeven moment het zaakje stuk is. Gewoon een nioeuwe erin plaatsen: één hele dure of twee of drie goedkoperen.

http://www.computerland.nl/a/zcl_08ond/13_koelers/list.aspx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon kijken naar de koeler met de grootste koelplaat die je plaatsen kunt, en niet zo zeer naar de prijs.
Een grote koelventilator hoeft minder toeren te draaien heeft betere lagertjes en slijt dus minder.
Een goedkope koeler slijt sneller en een bak van ellende daar het gonzende bij wordt wat tot ergernis drijft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zou voor deze gaan, http://www.computerland.nl/a/koelers/20099697/cooler_master_hyper_412s_120mm/details.aspx heb ik zelf ook in mijn pc zitten en koelt heel erg goed terwijl je hem bijna niet hoort, alleen bij volle belasting hoor ik hem hier draaien.
Je kunt hiervoor zelf een nieuwe koeler aanschaffen en monteren, dit is echter wel een van de lastigste onderdelen van het bouwen van een eigen PC, dus als je een vriend hebt die het kan, of een bedrijf kent die het kan, is het aan te raden daar het te laten monteren. Kijk voor een nieuwe koeler niet naar de standaardkoelers. Ik heb zelf een Scythe Mugen 3, die op het moment, zonder dat de ventilator draait, mijn processor op 36 graden houdt, laat staan als dat ding gaat blazen.