Is het mogelijk om mijn opslaggeheugen uit te breiden met een extern geheugen zoals een usb stick?

In de school waar ik werk hebben wij oude computers met 40gb schijven. De gehele installatie is 39 gb en na updates wordt dat een probleem. Een nieuwe schijf is te duur. Eigenlijk is slechts een kleine investering zoals een usb stick mogelijk...

Toegevoegd na 30 minuten:
De 39gb is os windows 7 en software zoals office en educatieve software...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als die 39 gb een besturingssysteem is moet dat wel op 1 schijf, je kan de c schijf volgens mij niet uitbreiden met een extra intern of externe harde schijf/flash geheugen. De enige opties lijken me een grotere harde schijf installeren of geen updates.

Het beste antwoord

dat is natuurlijk mogelijk, maar dan moet je er wel profijt van hebben(zal ik willen) ik zou minimaal 16gb nemen, alleen moete de mensen die er dan zijn de stick er niet uittrekken, alleen zouden sommige programma's een probleem kunnen worden omdat die niet op de stick kunnen, er is wel een site waar je bepaalde programma's kan downloaden voor op de usb stick(heel erg handig, gebruik ik zelf ook) site is de bron.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee dat is niet aan te raden een usb stick is simpelweg te traag om werkende programma,s op te zetten.
Data opslag is prima, maar denk dat je dat eigenlijk nu al doet ?
bestanden van leerlingen niet op de pc te zetten ? elk op eigen usb stick ?
Een uitbreiding van je virtueel geheugen kan maar is voor deze pc ook niet echt optimaal de ruimte die je bespaart is hooguit 2 gig of zoiets.

maar zo te horen heb je nog XP pc's ?
houdt er rekening mee dat win xp (of win 2000? ) binnenkort niet meer ondersteund worden 2014 houdt de beveilig updates op en geloof me xp word dan heel snel oud
En xp loopt nu al achter, imo
Dus het is hoog tijd te investeren in win 7 pc
niet alleen voor de school maar de leerlingen zullen vast grotendeels werken op W7 en Office ?

Bovendien hoeveel heb je er nodig ? als tegenwoordig elke leerling zijn eigen laptop ipad heeft. misschien standaard bij lesboeken ? vele scholen vermijden op die manier de kosten
denk dat je wel even moet inventariseren hoe groot de behoefte nu
en dat je echt moet nadenken over minimaal windows 7 pc/laptops

Linux mischien ? leuk voor de admin/netwerkbeheerder maar bedenk dat de meeste mensen met windows werken en de omschakeling is te groot
en veel is niet compatible printers ed video camera etc etc

mac's ? nou zo te horen is dat helemaal overbudget
dus dat is eigenlijk niet te doen (misschien eentje voor video projecten ??)

dus eigenlijk raad ik je aan aan te dringen op een hoger budget
want de spullen die je nu hebt staan zijn eigenlijk niet meer te upgraden
en die HD zijn hoogstewaarschijnlijk ook allang overdatum
dus te verwachten valt dat er een tijd zla komen waar je zowat wekelijks nieuwe HD moet vervangen

nee dit is een goedkope oplossing die tenslotte duurder zal blijken te zijn dan nu eens flink te investeren.
capthavoc
10 jaar geleden
In theorie is dat allemaal mogelijk, ja.

Maar in praktijk zal een en ander afhangen van de mogelijkheden van de pc's én zal dat niet optimaal werken.

Je kan dan beter een en ander van de pc verwijderen. Zelfs op een 40 GB-schijf met win7 is een en ander wel 'weg te gooien' zodanig dat je ruim toekomt met die 40 GB-schijf.

Hou er wel rekening mee dat win7 mogelijk niet alle hardware meer ondersteunt van zo'n oude pc.

Daarom lijkt het mij verstandiger het op een ander OS te houden. De ondersteuning voor windows xp stopt inderdaad. In feite enkel een probleem als de pc's in een netwerk verbonden zijn en dus via die weg risico's lopen. Is dat het geval zijn er tal van alternatieven (linuxdistributies bij de vleet). En is dat niet het geval zal een herinstallatie van windows xp volstaan.

Wil je dan nog zuinig omspringen met opslagruimte en resources? Volg dan volgend stappenplannetje:

1. Zoals gezegd is dit alleen een goed idee zonder netwerkverbinding, verwijder de netwerkapparatuur dus via apparaatbeheer.
2. Zonder netwerk moet natuurlijk ook de firewall geen resources vreten, dus schakel deze uit en schakel meteen de meldingen van het security center uit.
3. Verwijder alle overbodige software, ook de windows-onderdelen die niet worden gebruikt.
4. Al dat gedeïnstalleer: daar verzamel je waarschijnlijk heel wat herstelpunten mee, allen verwijderen dus! Waarschijnlijk win je nu al zo'n 1 à 2 GB aan opslagruimte.
5. Nu nog even via msconfig alle zaken die overbodig op de achtergrond meedraaien uitschakelen, dan starten deze ook niet opnieuw op met de pc.
6. Op oudere pc's is het omwille van prestatieredenen ook interessant de pc in te stellen op 'windows klassiek', dat scheelt nogal.