Waarom doet mijn wifi USB adapter het zo slecht?

Hij is 300 Mbps net zoals mijn router, de afstand is circa 5 meter en het merk is wifi USB adapter N300 van sitecom

Mijn besturingssysteem is Windows en de snelheid is maar 30 Mbps

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Mogelijk doet deze adapter het niet zo slecht. Want 300 Mbps is eigenlijk 35 MB/s en ben je zeker dat je dat niet bedoelt? Want dan doet je draadloze netwerk het lang niet slecht!

Als je zeker bent dat je 30 Mbps bedoelt moet je nagaan of je je router niet op een ander kanaal kan inzetten of de antennes beter richten. Kijk eens naar de stoorzenders in de buurt. Stel de router in op een kanaal dat ver genoeg afzit van de andere kanalen van de netwerken in je buurt.

En tot slot: hou er altijd rekening mee dat een draadloos signaal te leiden zal hebben onder de omstandigheden van de omgeving. Een bekabeld signaal is daarom veel sneller en stabieler. Als dat dus echt vereist is zal je daarvoor moeten kiezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als de behuizing van je laptop van alleminium is, kan het zijn dat die de WIFI-ontvanger in je laptop stoort. Neem dan even contact op met de klantenservice van het merk van je computer. Die helpen je verder.