Hoe kan ik mijn qwerty toetsenbord naar een azerty toetsenbord overzetten?

Ik wil graag blind leren typen met azerty maar mijn toetsenbord is een qwerty.
Is er een makkelijke manier om dit te wijzigen en dit dan ook weer gemakkelijk terug te zetten??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.9K

Antwoorden (2)

In bijlage vind je een document dat beschrijft hoe je de toetsenbord instellingen van je computer kan veranderen.

van toepassing op :Windows XP

Handleiding_wijzigen_van_toetsenbord_instelling_qwerty_naar_azerty.pdf
zie bron om bestand te downloaden.

voor Vista:
De toetsenbordindeling wijzigen in AZERTY
Van toepassing op Windows Vista
In de AZERTY-toetsenbordindeling worden de toetsen Q en W van de standaard Engelse toetsenbordindeling (de QWERTY-indeling) vervangen door de toetsen A en Z.

U kunt het onderdeel Landinstellingen als volgt openen: klik op de knop StartAfbeelding van de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Klok, taal en regio en klik vervolgens op Landinstellingen.

Klik op de tab Toetsenborden en talen en klik vervolgens op Toetsenborden wijzigen.

Klik onder Geïnstalleerde services op Toevoegen.

Dubbelklik op een taal met (Frankrijk), (België) of (Luxemburg) in de naam.

Selecteer onder Toetsenbord een AZERTY-toetsenbordindeling.
10 jaar geleden
Koop voor een paar tientjes een azerty-klavier en sluit dat aan. Zet de landeninstelling (tijdelijk) op een land waar ze zo'n klavier gebruiken (België, Frankrijk). Ik heb destijds een Belgische collega gehad die zijn eigen klavier meenam naar Nederland om goed te kunnen werken.