Wat bepaalt de maximale resolutie van mijn pc en welke maximale resolutie kan mijn beeldscherm hebben?

Mijn beeldscherm is een Samsung Syncmaster 720n/731n.
Mijn videokaart is Geforce 8600 GT.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
4.5K

Antwoorden (2)

Resolutie is in de informatica een term die wordt gebruikt om het aantal pixels op een beeldscherm te beschrijven. Hoe hoger het aantal pixels, hoe hoger de maximale resolutie van het beeldscherm.
Hoe groter het beeldscherm, des te hoger is meestal de ondersteunde resolutie. De maximale resolutie van uw PC is hoogstwaarschijnlijk 1280 x 1024/75 Hz. Deze kunt u wijzigen.

Start, Configuratiescherm en vervolgens op Beeldschermresolutie aanpassen onder Vormgeving en persoonlijke instellingen.
2.
Klik op de vervolgkeuzelijst naast Resolutie, schuif de schuifregelaar naar de gewenste resolutie en klik vervolgens op Toepassen.
3.
Klik op Ok om de nieuwe resolutie te gebruiken of klik op Terugkeren om de vorige resolutie te gebruiken.

Of u de beeldschermresolutie kunt verhogen hangt af van de grootte en de mogelijkheden van uw beeldscherm en van het type videokaart dat u hebt.

Wanneer u het beeldscherm instelt op een resolutie die niet wordt ondersteund, krijgt u enkele seconden een zwart scherm te zien. Vervolgens keert het beeldscherm terug naar de oorspronkelijke resolutie.
(De oorspronkelijke resolutie is te vinden in de producthandleiding van de fabrikant).

Toegevoegd na 1 dag:
Als u de resolutie verhoogt, komen er meer pixels op het scherm. Uw videokaart Geforce 8600GT kan het wel aan. Hoe hoger de kwaliteit van het beeldscherm des te hoger de resolutie die het scherm aankan.
Het is de kwaliteit van het beeldscherm die bepalend waar de maximale resolutie ligt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Native Resolution 1280 x 1024 at 75 Hz

Die video kaart kan dat makkelijk aan, iets van ws 2560 * 1600 kan die produceren.

Ik moet de eerste kaart nog tegen komen (van minder dan 10 jaar oud) die daar moeite mee zou hebben.