Waar ligt het aan dat mijn cart niet wordt gelezen in mijn cart reader?

Ik maak foto's, plaats mijn cart in de cart reader, en maak ze mooi met photo shop. Niets aan de hand! Dan krijg ik wat problemen met windows. Ook dat is opgelost. Maar nu vind mijn PC soms de verwiselbareschijf ( cartreader ) soms wel soms niet. En als hij hem wel vind , krijg ik de melding dat hij mijn cart niet kan lezen? Terwijl ik voor mijn problemen met window er normaal mee kon werken.
Waar kan dit aan liggen? En hoe los ik dit op? Wie helpt mij?
Iedereen vast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
probeer via systeemherstel terug te gaan naar een datum vóórdat je de windows-problemen had. bij mij is die het makkelijkst bereikbaar door op een lege plek op het bureaublad te klikken en dan op F1 te drukken.

Het beste antwoord

Dat kan aan verschillende zaken liggen.

Controleer eerst of die kaart het op andere computers wel doet of dat andere kaarten hetzelfde probleem geven.

Als de problemen niet aan de kaart liggen is het mogelijk dat er iets mis is met de drivers, via apparaatbeheer de lezer verwijderen en opnieuw laten zoeken naar drivers zou dat kunnen oplossen.

Een laatste mogelijkheid behalve een defecte kaartlezer is dat de kaartlezer onvoldoende stroom krijgt. Mogelijk is hij verkeerd aangesloten op het moederbord. Neem de handleiding van het moederbord er eens bij en controleer de specificaties van de (interne) usb-aansluitingen. Als je ziet dat deze verschillen kan het zijn dat je de kabels voor de usb-poorten en kaartlezer dient te verwisselen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Hier heb ik wat aan.