Welke monitor/muis/keyboard splitter?

Ik heb 1 computer en 3 computerschermen. Nu zoek ik een hardware splitter waarbij ik de mogelijkheid heb om een extra vga en dvi monitor op aan te sluiten tesamen met een 2e muis en 2e toetsenbord. Welke splitter kan ik daarvoor het beste gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Wat is je idee of bedoeling?

1 PC kan maar 1 output geven (wel gesplitst over 3 schermen op de manier van elk scherm hetzelfde of het beeld verdeeld over de 3)
Door een extra videokaart toe te voegen heb je kans dat je de 3 schermen tegelijk kunt gebruiken op de manier zoals hierboven beschreven.
Een extra toetsenbord en muis kan je zo aansluiten op een PC, maar daar zit je wel dat de inputs (muizen en toetsenborden) allemaal evenveel rechten hebben. Ga je met de ene muis naar links en de ander naar rechts, zou in theorie de cursor stil blijven staan..

Wil je met 1 toetsenbord en muis meerdere PC's aansturen, dan kan je een KVM switch kopen, deze stuurt het signaal en als video hierop is aangesloten, het beeld aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit klopt niet, want je kunt ook een multiseat-systeem maken.
Wat je wilt gaat niet lukken. Je bent op je pc eigenlijk met een vergroot bureaublad bezig. Als je een tweede programma laat draaien doe je dit op een part van je bureaublad, je kan niet 2 muizen op 1 bureaublad laten werken. Dus nogmaals wat je wil kan niet. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Er bestaat geen splitter waardoor je je pc, kan opdelen in 2 pc,s!