Op Youtube zag ik dat je 2 monitors op 1 videokaart moet doen, maar ik heb 1 ingebouwde vga en 1 VGA in m,n videokaart appart werkt dat ook ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Goeie vraag, denk het eigenlijk niet omdat de 2 vga uitgangen toch op een of andere manier aan elkaar gelinkt zullen moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kan prima zolang je geen Nvidea&AMD met elkaar mixt mijn ervaring is dat dan de interne kaart niet meer gezien wordt (door Windows!).
Normaal gesproken moet dit gewoon kunnen om zowel de interne VGA op je moederbord als de VGA uitgang op je extra videokaart te gebruiken.

Kijk bij de monitor instellingen in je configuratie scherm of beide video kaarten gezien worden door Windows.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe zie ik of beide gezien worden door Windows ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O.a. in apparaatbeheer onder het kopje "Beeldschermadapters" daar zal je dan 2 verschillende kaarten moeten zien. Anders via de monitor instellingen (op je bureaublad rechts klikken dan kiezen voor "Schermresolutie" (Voor Windows 8, in voorgaande versies zal dit iets anders heten. Deze optie zit helemaal onderaan het menu)
Daar zal je beide monitoren moeten kunnen instellen als beide videokaarten gezien worden. Zie ook printscreen in 1e reactie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met oudere apparatuur wordt aan de hardware/BIOS zijde de ingebouwde videokaart vaak weggedrukt als er een losse videokaart wordt ingeduwd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vrees dat tomaat gelijk heeft want mijn ingebouwde videokaart zie ik niet meer weet iemand hoe ik die kan inschakelen want in de BIOS lukt het niet bij mij heb het nog geprobeerd te regelen maar dat gaat niet is er nog een andere oplossing ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De simpelste oplossing is een videokaart kopen met meerdere uitgangen.