Laptop accu vervangen of is de laptop zelf stuk?

Ik heb een Dell Inspiron N5010 laptop.
Hier heeft altijd een dummy-batterij ingezeten, en heeft dus altijd gewerkt op netstroom.

Nou heb ik onlangs een accu gekocht (Niet origineel van dell) zodat ik hem van de netstroom kon afhalen.
Toen ik hem er voor het eerst inzette, werd de accu herkend en werkte de laptop gewoon zonder stroom. Ik heb hem vervolgens leeg laten lopen om hem vervolgens weer vol te laden. Hierna gaf de laptop echter aan dat de accu niet meer herkend word, en als ik de netstroom eraf haal dan valt de laptop uit...

Kan het zijn dat de accu die ik heb besteld niet goed is, of ligt dit eerder aan de laptop?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Dat zal eerder aan de accu liggen. Deze heeft ook software ingebouwd en kan gegevens doorsturen. Misschien is daarbij iets fout gegaan. Heb je nog garantie? Stuur hem terug om hem na te laten kijken...