Ik heb pas geleden een HP laptop gekocht met Windows 8 erop. Maar ik heb geen Wifi verbinding in mijn eigen kamer. Hoe kan dat?

Zodra ik naast de modem in woonkamer ga staan is de Wifi verbinding met mijn HP laptop (windows 8) perfect, maar 15 meter verderop in mijn kamer heb ik geen verbinding. Op mijn mobiele telefoon doet de Wifi het uitstekend in elke deel van het huis via dezelfde modem. En ook de wifi op mijn apple macbook doet het uitstekend in mijn kamer. Alleen de HP laptop heeft geen wifi verbinding zodra het iets te ver van de modem staat. Mijn vraag is dus hoe kan het dat ik geen wifi verbinding heb in mijn kamer op mijn HP laptop, maar wel op mijn mobiel en macbook?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Niet alle beteer kaarten zijn even goed. Je zou een wifi repeater kunnen kopen om het op te lossen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beteer = netwerk. Rare spellingscontrole.
Het is mogelijk dat de antenne in je HP niet zo gevoelig is als de andere apparatuur die je noemde. Kijk eens of je deze Wifi verbinding van je HP kan verwijderen en maak dan opnieuw een verbinding tot stand. Doe dit dan in je slaapkamer en niet vlak bij het modem. Als het lukt kan eventueel een repeater aanschaffen en zodoende een sterker signaal in je slaapkamer bewerkstelligen. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb je geen internet verbinding of beperkt? het zou kunnen liggen aan je netwerk kaart, deze pikt misschien het wifi signaal niet goed op.
een IT specailist kan dit voor je nakijken.
heb je andere windows (8) computers in huis? doen deze het wel op je kamer? zo ja dan licht het waarschijnlijk aan je netwerk kaart.
ik typ dit ook windows 8 en de mijne werkt goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kan je de windows vista (het liefst in jouw kamer) verbinden met wifi? doet deze het wel?
waarschijnlijk licht het aan je video kaart, deze is misschien iets slechter dan in je mobiel en je mac. en een repeater aan schaffen of je router vervagen zou ik nog even niet doen. volgens mij licht het aan je laptop, tenzij windows vista het ook niet doet. wil je echt een repeater of nieuwe router, moet je zelf maar beslissen. want een nieuwe router zal niet heel veel helpen. en een repeater pakt het signaal op en zend het opnieuw uit. maar dit signaal is slechter dan het originele signaal. ook kan je hier kijken: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/771785-Nieuwe-router-of-repeater