Is een AMD Quad-Core processor sneller dan een intel i3 processor?

Ik moet kiezen tussen een AMD A4 5000m Quad-Core, een intel i3 of i5. De laatste is wel iets duurder dus wil ik eens weten of een AMD Quad-Core beter scoort dan een i3.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Ik heb gezocht naar AMD A4 5000 (geen 'm' daar kon ik nl. niks over vinden)
Volgens deze site komt de i3 er het beste uit. (een 6,3 teven een 6,1). Tegen de i5 scoort de i5 beter (nl een 7.1 tegen een 6.1).
conclusie: Voor prijs/kwaliteit zou ik voor de i5 gaan. Als dat de duur is voor een i3.
Gr Maarten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat klopt.
Want; wat uw computer raadplegen zijn Intel is de logische keuze, een Ivy Bridges 's Trigate 22nm biedt meer prestaties per watt dan welke AMD product. Klimop loopt koeler en gebruikt minder watt en is veel sneller in alles wat je doet, en als je een gamer voeg gewoon een Kepler GPU met Optimus switching technologie. Het kopen van een AMD laptop zou kopen wroeging koper elke keer als je wacht tot hij zijn werk te doen, terwijl het verspillen watt.

Andere antwoorden (1)

je moet het zo zien dat je nooit een AMD processor moet gebruiken intel i processor zijn altijd beter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is zeker niet waar, het kan zijn dat jou voorkeur ligt bij intel. Maar AMD maakt ook hele goede procesors!