Mijn nieuwe PC doet het niet meer. Wat nu?

Heb zaterdag mijn nieuwe PC opgehaald. Eventjes alle updates van Windows 7 bijgewerkt en mijn virusscanner geinstalleerd. Vervolgens de PC afgesloten om een paar uur te gaan slapen, gezien ik die nacht ervoor gewerkt had.
Wil ik 's avonds de PC weer aanzetten om relaxted al mijn programma's te installeren, krijg ik geen beeld meer op mijn scherm, alleen de mededeling: D-sub Power saving mode
Kan dus helemaal niks doen. Heb ook geprobeerd om de vga kabel van mijn videokaart af te halen en te proberen op mijn onboard vga, maar helaas hetzelfde resultaat.
Kan me niet voorstellen dat er nu al iets kapot is. Weet iemand wat dit kan zijn en hoe ik dit moet oplossen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Ritsuka
10 jaar geleden
Staat je monitor wel op goede input? Had ik eens met een monitor met VGA en DVI aansluiting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon met een DVI aansluiting. Werkte allemaal goed. En tussen de tijd dat ik naar bed gegaan en 's avonds verder wilde gaan, is er niemand aan geweest en heeft hij al die tijd uit gestaan.
gvrox
10 jaar geleden
D-sub is de VGA aansluiting, dus het lijkt er toch op dat de monitor op de verkeerde input staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En hoe kun je dit dan veranderen? Heb een gewone vga kabel met zo'n dvi verloopstukje voor op de videokaart
gvrox
10 jaar geleden
Dan heb je toch de juiste input inderdaad. Heeft de monitor dan geen DVI of HDMI ingang ? De onboard videokaart zal wel uitgeschakeld zijn als er een andere videokaart in de PC zit, dus om te testen of die laatste stuk is zul je die eruit moeten halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus als ik de videokaart eruit haal, schakelt de pc dan automatisch over op de onboard vga?
Er zit ook een hdmi aansluiting op de monitor en videokaart, zou die ook de moeite van het proberen waard zijn of is dat teveel moeite, gezien ik geen hdmi kabel op voorraad heb liggen?
gvrox
10 jaar geleden
Sowieso geeft hdmi->hdmi een beter beeld, dus het is een goede investering om er 1 te kopen (en geef er niet teveel aan uit, de goedkoopste is goed genoeg, zeker als het maar een korte kabel is)
gvrox
10 jaar geleden
Over je andere vraag: als het goed is schakelt de PC om naar onboard video als je de videokaart eruit haalt, maar misschien is het ook mogelijk om in de BIOS in te stellen welke videokaart gebruikt moet worden (maar ja, dan moet je natuurlijk wel kunnen zien wat je doet...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, als ik bij het BIOS kon komen, maar zover kom ik al niet eens. Misschien zit er dan toch even niks anders op als terug naar de leverancier. Misschien is het maar een kleinigheidje. Laat je wel horen hoe het is afgelopen.
gvrox
10 jaar geleden
Sorry voor de dubbele reactie, ik kreeg in beide gevallen een error, en bij een refresh zag ik de reactie inderdaad niet...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet je niet op de monitor instellen waar hij de input vandaan moet halen?

Het beste antwoord

De oplossing is terug naar de winkel en dit aangeven. Je hebt garantie hiervoor.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar heb je wel gelijk in, maar hoopte op een makkelijkere oplossing. Het is voor mij nl. een heel gedoe om weer terug te gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben net terug van de leverancier en die vertelde mij precies waar ik al bang voor was: de videokaart was kapot. Hoe het mogelijk was wisten zij ook niet, maar ze hebben er een vervangende kaart ingezet en sturen de kapotte terug naar Asus. Krijg een telefoontje wanneer de nieuwe er weer is en dan wordt alles weer om gezet.

Andere antwoorden (3)

De monitor gaat in save mode omdat hij geen signaal krijgt van de computer. Dit kan aan de kabel liggen, of er is iets met de pc.
Bij het opstarten hoor je wel de opstartgeluiden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoor wel opstartgeluiden.
Heb al geprobeerd met een andere kabel en monitor, maar maakt niks uit.
Mogelijk is er bij het binnenhalen van de update een driver binnengehaald die corupt is of niet compatibel met uw videokaart. Of uw videokaart heeft de geest gegeven (fabricatiefout). Het gaat om een nieuw toestel, gewoon terug naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt +1
De goede driver is binnen gehaald, maar ben net terug van de leverancier en die vertelde mij precies waar ik al bang voor was: de videokaart was kapot. Hoe het mogelijk was wisten zij ook niet, maar ze hebben er een vervangende kaart ingezet en sturen de kapotte terug naar Asus. Krijg een telefoontje wanneer de nieuwe er weer is en dan wordt alles weer om gezet.
Als je niet meteen terug naar de leverancier wilt, probeer dan eens alle componenten op het moederbord aan te drukken. Check ook of de kabel naar je beeldscherm echt goed ingeplugd is. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ps. Ga niet teveel aan het rommelen, anders gaan ze misschien zeuren dat jij degene bent die iets heeft gedaan en dat valt dan niet meer onder garantie!