Hoe kan ik zorgen dat mijn webcam het weer doet op mn laptop?

Ik heb een ASUS X75A laptop met een ingebouwde camera. Een halfjaar geleden heb ik mn laptop gekocht, en mn webcam deed het gewoon. Nu sinds ongeveer 2 maanden begint hij kuren te krijgen. De ene keer doet hij het wel en de andere x niet (meer niet dan wel). ik heb ASUS Lifeframe verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. Dan geeft hij de melding als ik LifeFrame op wil starten: The Camera is disabled.
Wat moet ik nu doen om ervoor te zorgen dat mn webcam het gewoon weer doet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De driver staat er dus niet meer.
Wat moet ik dan nu doen?

Antwoorden (2)

Je kan dit misschien proberen:

Ga naar Configuratiescherm-->Hardware en Geluid--->Apparaten en printers--->Apparaatbeheer.

Zoek naar de tab "Beeldapparatuur" maak het open en als het goed is zie je de naam van je ingebouwde webcam.

Rechtermuis klik op de naam van je webcam en verwijderen/Uninstall(mijn laptop is in het engels).

Nadat je dat gedaan hebt ga je naar boven waar je iconen ziet, zoek naar die ene die "scant voor hardware wijzigingen" en volg de stappen.

Als het goed is installeert je computer de webcam opnieuw en moet het weer werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar apparaatbeheer en controleer of de webcam drivers aanwezig zijn zoja verwijder deze en installeer de driver opniuew