Kan de Logitech Universal Receiver verstoord worden door de buren?

Ik heb een Logitech K400 keyboard die met een universele ontvanger van Logitech werkt. Nu is deze aangesloten op een Mediaplayer (Mede8er). Het is altijd plug and play, dus ontvanger op de USB port, keyboard aan zetten en gaan ben die banaan.

Maar als het nu zo simpel gaat, lijkt het me dat wanneer mijn buren ook een logitech apparaat gebruikt die de universele ontvanger ondersteund, dan mijn ontvanger ook die opdrachten ontvangt en uitvoert.
Is dit zo, en wat kan je ertegen doen? Lijkt me zeer onwenselijk.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Je bedoelt de Logitech Unifying Receiver? Die gebruikt 128-bit AES encryptie dus dat is heel veilig. De apparaten moet je eerst zelf pairen, dus de buren kunnen er geen contact mee maken.
escape