Hoe verander ik het ip-adres van mijn router van 192.168.0.x naar 192.168.1.x?

Ik heb een nieuwe repeater, maar die kan alleen verbinding maken met een router met 192.168.1.x, en ik heb 193.168.0.x. Ik heb al het geprobeerd handmatig te configureren, maar dan knalt het internet eruit. Gegevens:
Sitecom 300n router
Linksys Repeater

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
2.7K

Antwoorden (2)

Je zult op je pc kunnen kijken of je geen vast ip adres hebt: je gaat is control panel, netwerk en internet naar network and sharing center. Daar zie je Local Area Connection. Klik daar op en ga in Properties. Bij internet protocol version 4, klik je ook op proporties. Je kunt dan zien of je een vast IP hebt of automatisch. Schrijf het vaste even op voor het geval dat je dit nodig hebt.
Als je Hierna het IP in je router veranderd, zal het geen problemen leveren.
Trouwens als je het adres op je router bij DHCP settings veranderd, moet je beide veranderen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Trouwens heb je geen setup instructies? Het is niet erg eenvoudig. Heb je ook nagekeken dat je repeater als repeater of Universal repeater ingesteld staat? Zendt de repeater als zodanig een signaal uit? De router zou ik eigenlijk zo laten als hij is. De repeater moet inhaken op de router. Dus daar moet je eigenlijk aan de instelling sleutelen.

Toegevoegd na 32 minuten:
Trouwens heb je geen setup instructies? Het is niet erg eenvoudig. Heb je ook nagekeken dat je repeater als repeater of Universal repeater ingesteld staat? Zendt de repeater als zodanig een signaal uit? De router zou ik eigenlijk zo laten als hij is. De repeater moet inhaken op de router. Dus daar moet je eigenlijk aan de instelling sleutelen.

Toegevoegd na 35 minuten:
Trouwens heb je geen setup instructies? Het is niet erg eenvoudig. Heb je ook nagekeken dat je repeater als repeater of Universal repeater ingesteld staat? Zendt de repeater als zodanig een signaal uit? De router zou ik eigenlijk zo laten als hij is. De repeater moet inhaken op de router. Dus daar moet je eigenlijk aan de instelling sleutelen.

Toegevoegd na 35 minuten:
Trouwens heb je geen setup instructies? Het is niet erg eenvoudig. Heb je ook nagekeken dat je repeater als repeater of Universal repeater ingesteld staat? Zendt de repeater als zodanig een signaal uit? De router zou ik eigenlijk zo laten als hij is. De repeater moet inhaken op de router. Dus daar moet je eigenlijk aan de instelling sleutelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Login op de router. Standaard is het adres 192.168.0.1 ga naar tabblad DHCP server.
Verander daar het adres van de Sitecom van 192.168.0.1 naar 192.168.1.1
Laat de rest van de waarden hetzelfde.

Overigens op je PC's dien je instellen automatische IP verkrijgen van de DHCP server.
Op de Sitecom router stel je de statische IP adressen in en niet op de PC's en printers.

Ik heb link naar de pagina waar meer info op staat. Als je andere dingen nodig hebt kun je voor en achter bladeren in deze virtuele handleiding.

Toegevoegd na 21 minuten:
De theorie er achter is dat de DHCP server een masker dient te hebben van 255.255.255.0 en dan kun je de DHCP server elk adres geven wat je wilt.
Uit je vraag heb ik begrepen dat het masker goed staat. Als het de router het adres 192.168.1.1 geeft, dan krijgt de repeater een adres die hoger ligt want de DHCP server (onderdeel van de Sitecom) geeft de 0 niet uit. De rest van de ip adressen zitten Boven de 200 kom je overigens al in de problemen. Maar als je zoveel apparaten hebt, dan is het tijd om een netwerkcursus te gaan volgen en een duurdere router te kopen.