Waarom herkent mijn notebook de externe monitor niet?

Ik heb een Acer Aspire One, die ik wil aansluiten op mijn Acer AL1916W scherm. Fn toets lukt niet, en ik kan ook geen nieuwe drivers vinden. Wanneer ik de laptop in veilige modus opstart werkt hij wel gewoon. Vroeger deed het scherm het op deze laptop al zonder problemen, en bij anderen laptops doet het scherm het ook. Waar kan dit aan liggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Als je zegt dat hij wel werkt in veilige modus lijkt er mij hardwarematig niet aan de hand ?
wellicht staat het 2de scherm in een te lage resoutie of juist en te hoge ?

tip: het is vast een instelling in de software
als je zegt ik heb ook de drivers proberen te vinden en er is niets nieuws
probeer dan eens de hele videokaart uit apparatenbeheer te verwijderen
de pc opnieuw op te starten
tegenwoordig wordt veelal via windows update de driver vanzelf weer geinstalleerd
je kan het beel dan wel tijdelijk op veilige modus grote icoontjes zien etc
wacht even todat hij de hele driver weer terug heeft en alles weer normaal er uit ziet en sluit dan de 2de monitor weer aan

oude settingen die de zaak verpesten zijn nu gecleard
en wellicht werkt alles weer normaal
zo niet zet het de scherm en dan in de laagste resolutie en probeer het nog eens ?
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor de snelle reactie!
Ik ben zelf helaas best wel een noob in dit soort dingen. Mijn pc heeft geen videokaart, die zit in de processor. Welke software ik dus zou moeten vervangen weet ik niet. Ook de drivers of anderen relevante software kan ik niet vinden.
capthavoc
10 jaar geleden
zie je PM
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer ook eens door op je bureaublad met je rechtermuisknop te klikken. Dan kan je daar naar beeldscherm instellingen zorgen dat je laptop extra beeldscherm gaat aansturen!