wat is een dockingstation en wanneer is dat zinvol?

ik lees dat je via een dockingstation twee beeldschermen kunt aansluiten. nu heb ik een speciale videokaart in mijn pc (later laten inbouwen) die ervoor zorgt dat ik documenten kan verschuiven van het de ene naar de ander. kan dat ook met een dockingstation? waar is het nog meer goed voor?

Toegevoegd na 1 uur:
ik heb een dell-pce

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat verschilt per dockingstation. Vaak zijn dockingstations merk en type specifiek, maar er zijn ook universele die op USB 3 werken. http://www.tweaktown.com/reviews/4708/toshiba_dynadock_u3_0_universal_usb_3_0_docking_station_review/index2.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je een laptop of een desktop, aangezien jij jet hebt over een speciale videokaart die je later hebt laten inbouwen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je schrijft dat je een dell pce hebt...als ik daarop google vind ik niks....

Antwoorden (2)

Een dockingstation is een veredelde oplader en connector voor printer enz. Heeft voor je pc geen echte toegevoegde waarde! Kost alleen onnodig geld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je veel apparatuur op je laptop hebt aangesloten (toestenbord, muis, extra monitor, etc.) en hem vaak mee wilt nemen, dan is een dockingstation handig.