Is een eerste generatie Intel Core i3-530 2.93Ghz nogsteeds goed op de dag van vandaag om mee te gamen? ?

Ik hoef geen ultra high settins en 200fps, maar kan ik met deze processer nog een beetje fps schieten uit mijn games? zeg 30 ofzo.

Videokaart maak ik me niet druk om, dat is een hele goede.

Thanks in advance, Dominique :)

Toegevoegd na 2 dagen:
Even ter informatie: het gaat om een al bestaande computer.
Heb pas getest, gta iv draait maxed out met 40fps.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

In de meeste gevallen zal het wel prima gaan. Al zijn er wel steeds meer games die ook een quadcore-processor kunnen exploiteren. De meeste games zijn vooral afhankelijk van de GPU (videokaart) en belasten de CPU minder. Wanneer je wel een CPU-belastende game hebt, ga je het echter wel merken.

Verder zeg je dat je een goede videokaart hebt. Helaas zeg niet niet welke, maar de CPU heeft wel een taak, ook bij games die vooral de GPU belasten. De CPU moet de GPU kunnen bijhouden, en wanneer je een GPU hebt die in de huidige mid-high-end zit, of daar boven, beperkt je CPU de GPU dus. Je videokaart loopt dus minder snel doordat je een trage processor hebt.

Het korte antwoord is daarom: Het kan, maar eigenlijk moet je gewoon upgraden omdat het anders zonde is van je videokaart.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op zich is dat prima (alle twee). Maar wat ga je ervoor betalen? Geen 150 Euro, hoop ik? Want dan kun je beter gewoon je moederbord en CPU vervangen.
i3 is NU nog goed. Maar games vragen steeds meer van je pc. Dus over pak hem beet 2 jaar kan hij games niet meer verdragen, schat ik. (misschien al over 1 jaar weet niet hoe snel ze wel niet ontwikkelen)