Voeding kwijt van harde schijf kan ik een andere voeding gebruiken?

Ik ben de voeding van mijn externe hardeschijf kwijt. Deze was 12v 2 ampere. Nu is mijn vraag kan ik ook een 12v voeding gebruiken met andere amperage?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je kan voor de externe schijf zo een andere voeding gebruiken, zolang die voeding het zelfde aantal volt aan de uitgang heeft.

Waar je ook nog op moet letten: op de plus- en minpool aan de uitgang. Dat wil wel eens verschillen per voeding. Hoe je daar achter komt is door eerst naar je sticker op deoude voeding te kijken. Daar staat op aangegeven of de plus aan de binnenkant of de buitenkant zit.

Dat moet op de nieuwe voeding net zo zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een afbeelding als voorbeeld. Op de sticker zie je aan de onderkant rechts van het midden drie rondjes. Daar moet je op letten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u voor uw antwoord maar amperage maakt dus niet uit als de voltage maar klopt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het amperage maakt niet uit, de voeding geeft waar de laptop om vraagt. Zolang het aantal volt maar gelijk blijft. En zoals gezegd, de plus en min moeten goed zijn. Anders gaat de schijf alsnog stuk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wil u hartelijk danken voor het antwoord