waarom start mijn computer opnieuw op na 10 minuten spelen van world of warcraft??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Ritsuka
10 jaar geleden
ik denk oververhitte videokaart of zo

Het beste antwoord

Zoals hier boven als is beantwoord kan het tal van oorzaken hebben.

Een van de dingen die bv ook mogelijk is, is dat je computer te heet wordt door het spelen. Een van de reacties die daar op KAN volgen is een reboot.

Als je een wat oudere computer hebt die tijdens het spel veel vraagt van de CPU, of als je pc van binnen erg stoffig is dan is dit goed mogelijk.
Er zijn diverse programma's waar mee je je temperatuur kan bekijken (oa Speedfan), als de waardes tijdens normaal gebruik en het spelen enorm verschillen dan kan dat de boosdoener zijn.

Bron; linkje naar speedfan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb speedfan gebruikt en mijn videokaart vervangen die was niet meer goed probleem is verholpen bedankt

Andere antwoorden (3)

Dit kan een tal van oorzaken hebben:

Indien de software niet geheel deugt kan een herinstallatie uitkomst bieden. Ook komt het vaak genoeg voor dat de hardware weigert. Denk hierbij aan de videokaart, RAM geheugen of voeding. De videokaart en het RAM-geheugen kun je zelf testen met verschillende softwareprogramma's. De voeding is wat lastiger te checken.

succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iets lulligs kan ook zijn dat je computer afsluit om updates te configureren. Iedereen komt dit wel eens tegen als dit niet uitgeschakeld staat. Je bent aan het gamen op fullscreen en je krijgt een popup dat binnen x-aantal minuten je pc opnieuw zal opstarten omwille van updates. Natuurlijk omdat je fullscreen speelt zie je deze popup niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
maar dan zou het niet elke keer moeten gebeuren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom de 2 'min' duimpjes? Er is ook nergens gezegd dat het elke keer gebeurd. Voor mij waren er al enkele antwoorden gegeven, ik geef een extra optie die ook kan. Wat wou je dan zelf? Dat ik de andere hun antwoord herhaal?
Het kan zo zijn dat:
De CPU temperatuur in de bios te laag ingesteld staat waardoor de computer gaat afsluiten. Reken er op dat je kamer ook nu veel warmer is dan normaal.
De oppervlakken van de CPU en de koelplaat elkaar niet goed raken als gevolg van te kort koelpasta waardoor er niet voldoende warmteoverdracht plaatsvind.
De ventilator te langzaam draait door slijtage of stof.
Het koellichaam te klein is waardoor ook te weinig warmte afgevoerd word, iets waarop sommige fabrikanten ook bezuinigen.

Er van uitgaande dat de pc ruim aan de specificaties van het spel voldoet.