Kan ik een FRITZ!Box Fon WLAN 7170 aansluiten op een KPN Experia Box en dan via de FRITZ Box internetten?

Ik zit al een tijdje te klooien en kom er niet uit en twijfel nu of het aan de FRITZ Box licht.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De betreffende FRITZ!Box is een ADSL router. Voor het wifi gedeelte zal je de FRITZ!Box wel kunnen gebruiken.

Als dat je doel is hoef je enkel een netwerkkabel in een v/d lan-poorten van je FRITZ!Box te doen en een in één van de lan-poorten van de Experia box.
Waar je enkel even op moet letten is dat je FRITZ!Box nu geen DHCP ip adressen gaat lopen uitdelen. Deze taak heeft namelijk de Experia box al, en die taak moet je ook lekker bij de Experia box laten liggen.

Optioneel kan je het wifi gedeelte van de Expria box ook nog uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, de KPN Experia box is speciaal gemaakt voor tv internet en bellen en heeft een speciale dsl kabel nodig en andere routers ondersteunen tv en bellen niet maar internet is een kleine kans op.

Dit heb ik gevraagd aan mijn neefje en hij werkt bij de KPN Klantenservice