Waarom zegt mijn 8gb sd card dat hij maar 108 kb heeft?

Mijn 8 gb sd card zegt dat hij maar 108kb heeft.
Als ik erop iets wil zetten dan zegt hij dat er niet genoeg ruimte in zit.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je zelf denkt dat er niets belangrijks opstaat formatteer hem dan. Dan zie je gelijk of er problemen zijn. Als je hem met NFTS als filesysteem formatteert zal er ongeveer 7,6 GB vrij zijn; de rest is voor het filesysteem.

Antwoorden (3)

Op windows, ga naar Extra -> Map opties -> Weergave. Daar vink je aan dat je verborgen bestanden en mappen wilt weergeven. Kijk vervolgens hoeveel verborgen bestanden en mappen er op staan, en verwijder deze naar wens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar schijfbeheer (zie http://kb-nl.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/1770/~/het-formatteren-van-een-schijf-met-schijf-beheer) Hier kan je zien hoeveel GB elke opslag in de computer heeft (incl. externe opslag) Je kan hier ook zien hoe de opslag is opgedeeld (bijvoorbeeld in verschillende partities of misschien helemaal niet ingedeeld) Je kan hier ook je SD kaart (snel)formateren. Dit verhelpt vaak het probleem.

Let op: mocht er nog data op staan wat niet verloren mag gaan moet je deze optie (formateren) niet uitvoeren maar langsgaan bij een computerreparateur (bijv. MyCom)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gemakkelijk is:
de bruikbare zaken kopieren en dan
af en toe formatteren.

Vaak gaat het om verborgen bestanden zoals al wordt zegt.

Ik ken het van iemand die een eigen/bijzondere manier van deleten van foto's heeft, waarbij de gedelete zaken in een tijdelijk map komen.