wat is het verschil tussen de intel core i5 4430 3.00 GHz en de intel core i5 4670K 3,40 GHz?

Natuurlijk snap ik dat de 4670k 3,40 GHz beter is maar mijn vraag is wat zijn de specifieke verschillen tussen deze twee. Want ik stel namelijk zelf een computer samen en het kost veel geld, als ik meer zou hebben zou ik voor de 4670k gaan maar hoe veel is deze eigenlijk beter en is die de 50 euro extra waard?

mijn andere specs:

-600 Watt Cooler Master voeding
-ASUS B85M-G
-Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600
-1000 GB SataIII Hardeschijf
-Nvidia GTX660 2GB
-TP-Link 450Mbps Wifi kaart
-Standaard koeling

alvast bedankt voor het antwoord,
PCNoob

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Op de onderstaande link staat een mooie vergelijkingstabel. De ene is net een stukje sneller. Belangrijk is wat je ermee gaat doen. Ga je echt zware games spelen en heel veel foto's bewerken dan kan je er beter wat extra aan uitgeven, maar dan zou ik toch eerder een andere processor nemen.