Wat moet ik doen als mijn geluidskaart het niet doet?

Er staat wel dat hij werkt bij het apparaatbeheer maar er komt geen geluid uit, er staat ook dat als ik het geluid wil testen dat de testtoon niet kan worden afgespeeld. Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen en dat er weer geluid uit komt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
5.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
- In de "eigenschappen" van de geluidskaart zou je moeten kunnen ontdekken wat er mis is. Evt. de-installeer je de geluidskaart een keertje. Windows zal hem dan weer automatisch installeren (vinden van nieuwe hardware). Overigens: staat het volume binnen windows wel aan ?

Antwoorden (2)

Ik weet niet hoe je kunt controleren of de kaart echt kapot is. Maar een tip om het gemis van een werkende geluidskaart op te vangen is om een usb-geluidskaart aan te schaffen. Deze werken zonder de geluidskaart te gebruiken. Natuurlijk kun je ook een nieuwe geluidskaart installeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke bedankt :)
Wat je kan doen:
- PC op nieuw opstarten
- Testen met een andere koptelefoon of daar het misschien aan ligt
- Als je een beetje computer technisch bent kan je je geluidskaart er even uithalen, eventueel stof wegblazen en er weer in doen
- Driver installeren
- Systeemherstel maken