Is dit een goede game pc voor mijn eisen?

Ik wil een nieuwe desktop kopen. Ik weet alleen nog niet wat. Ik heb nu een game-pc samengesteld en dit zijn de gegevens:

Cooler Master Elite 431 Plus Blauw
500 Watt Cooler Master voeding
AMD FM2 A6-6400K Dual Core 3,9GHz
Standaard koeling
MSI FM2-A55M-P33
7.1 Geluidskaart
8GB DDR3 Werkgeheugen
1000 GB SataIII Hardeschijf
DVD Brander
AMD Radeon 7770 1GB
1Gbit netwerkkaart
2 jaar carry-in (gratis service)

Ik hoef geen zware games zoals Battlefield etc. Maar Minecraft vooral, misschien soms een andere game zoals de sims 3. Ook maak ik video's dus wil ik goed kunnen editen op mijn pc (Sony Vegas) en natuurlijk renderen!

Welke pc zal ik kiezen? Deze game-pc (of met nog andere componenten) of een merk desktop (graag even in reactie zetten welke)

Mijn budget: Rond de 500 euro.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met dual core is gamen moeilijk, een triple core of quad core is al veel sneller.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En het is het handigste om hem via Tweakers.net samen te stellen, en dan te kijken waar je hem met assemblage service kan kopen. Dat is lekker goedkoop en snel.

Het beste antwoord

Ik zie dat je het via gamepc.nl heb samengesteld.
Die site is veels te duur, je bent veel goedkoper uit als je het zelf samenstelt op Azerty/Tweakers/Alternate. Je hebt bij Alternate een PC-Builder, wat het samenstellen van een pc makkelijk maakt. (Alternate is wel duurder dan Azerty)

Je budget is ook niet heel hoog, daarom zou ik voor een Phenom-CPU gaan. (Maar die kan je niet kiezen bij gamepc.nl)

Ik heb even een simpele configuratie gedaan bij azerty:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B558087%5D=1&product%5B225854%5D=1&product%5B243391%5D=1&product%5B478347%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B455750%5D=1&product%5B621182%5D=1&product%5B321431%5D=1

30 euro boven je budget, maar hiermee kan je, ook grote games, op medium/high spelen.

Mocht je nog wat willen vragen, het kan altijd :)

Dit is trouwens nog een handig forum waar je altijd nog verdere vragen kan stellen. Daar zitten nog meer mensen met verstand van computers/hardware.
http://www.pu.nl/community/discussions/discussion/what-to-buy-guide-game-pc/#c1535993
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor dit nuttige antwoord!! Als ik op alternate bestel hoef ik dus niks zelf in elkaar te zetten toch?
En bedoel je deze processor? http://www.alternate.nl/html/product/information/pageBuilder.html?kind=pcBuilder&componentType=required&articleId=141595&className=cpu&activeClassName=cpu Ziet er goed uit en welke combinatie zal ik er dan bij nemen?

Andere antwoorden (1)

Gezien het budget dat je lijkt te hebben zou ik die processor niet aanraden. Ga voor een Phenom II X4 965. Kost nog geen 80 Euro, en pak daar een AM3-moederbord bij (dat moet immers, aangezien je niets aan een FM2 moederbord hebt met een AM3-processor).

Het kan evt. ook goedkoper, wanneer je voor een AMD A8-5600K gaat, en die videokaart weglaat. De A8 heeft namelijk een relatief snelle onboard grafische kaart die snel genoeg is voor iets als Minecraft of The Sims. Maar als je het toch op veilig wil spelen, zou ik dus de combinatie aanraden met de 7770 en de Phenom II 965. Dan weet je dat je dit soort games over een paar jaar ook wel aankan. De A8 5600K is overigens een FM2 processor, dus daarvoor kun je dat FM2 moederbord wèl weer gebruiken.

Je zegt verder dat je hem zelf samengesteld hebt. Betekent dit dat je er ook een losse videokaart en geluidskaart bijgenomen hebt? Dat is echt niet nodig hoor. Zit allemaal op moederborden tegenwoordig. Een losse geluidskaart zou ik voor de reguliere gebruiker alleen aanraden wanneer je ook serieuze speakers gebruikt en graag muziek luistert op je computer. In games geeft het natuurlijk ook mooier geluid, maar het is afhankelijk van de gamer of deze er wat van merkt...

Verder is het prima.