Mijn ingebouwde webcam op Packard Bell deed het eerst altijd maar nu kan hij de webcam niet vinden ook niet als ik naar instellingen ga. Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
2.8K

Antwoorden (1)

Mogelijk is de driver beschadigd geraakt of (onbedoeld) verwijderd.

Probeer het volgende om te achterhalen of dit het geval is (uitgaande van windows 7):
- open het menu Start
- kies Configuratiescherm
- kies Hardware en Geluiden
- kies Apparaatbeheer onder het kopje Apparaten en Printers
- Hier zie je alle hardware die op je pc geïnstalleerd is, zoek je webcam op onder Beeldapparaten
- Dubbelklik op de webcam
- Kijk op het blad algemeen wat er bij apparaatstatus staat
- Indien hier staat dat het apparaat correct werkt is er waarschijnlijk iets anders aan de hand, als er staat dat er problemen zijn is het apparaat mogelijk niet correct aangesloten, zijn er problemen met drivers of is er een ander probleem

U kunt proberen om de driver opnieuw te installeren, kijk hiervoor op de site van de fabrikant of op de site van de fabrikant van de webcam. Mogelijk hebt u bij de laptop een programma geleverd gekregen waarmee u kunt controleren op nieuwe drivers, als dit zo is kunt u dit ook proberen.