kan een laptop je mijn schoot kwaat?

ik heb nu net een laptop op me schoot en vraag me af of het kwaad kan dat de onderkant warm word.
in verband met de ventilatoren.

ik heb hem alleen op me benen niet op een kussen.

Toegevoegd na 23 minuten:
en als je er een kussen onder zou leggen, is het dan ''gevaarlijk'' voor de laptop.
aangezien het kussen de hele onderkant omsluit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als de koeling aan de onderkant zit heb je geen laptop, maar een notebook. Die zijn niet bedoeld om op je schoot te houden en al zeker niet met een kussen ertussen. Het apparaat zou oververhit kunnen raken.
Een laptop heeft de ventilatoren (koeling) aan de achterkant zitten. Daardoor kun je hem makkelijk opschoot houden zonder dat hij oververhit raakt.

Zie ook even deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-tussen-laptop-notebook.27199
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee hoor, kan totaal geen kwaad. Voel maar eens aan de onderkant als die gewoon op tafel staat.

Het enige wat kan gebeuren is dat jij te warme benen krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waardoor je langere tijd minder vruchtbaar kunt worden. Het is dus maar hoe je het bekijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen reacties geven als je niet zeker bent van je zaak, voor sommige laptops kan dit zeker kwaad en zelfs het hele zooitje vanbinnen aan elkaar smelten
Ja een laptop op je schoot kan kwaad. En dan niet zozeer voor de laptop, maar voor jezelf (als man zijnde)!

Het gebruik van de laptop kan onherstelbare schade aanrichten aan het mannelijk voortplantingsorgaan, aldus een onderzoek in het wetenschappelijke tijdschrift Human Reproduction.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook voor de laptop kan het kwaad, gelukkig hebben de meeste besturings systemen en bios' een beveiliging ingebouwd die het systeem uitzet bij oververhitting.

Heeft je laptopje echter wat dommigheden in de vorm van alleen ventilatie aan de onderkant, op verkeerde plekken of bv een verchroomde plastick kap kan je nog weleens je processor vastgesmolten aan je moederbord aantreffen.

Gelukkig hebben de meeste fabrikanten meer verstand dan dat maar toch komt het voor.....