Laptop warmt vrij snel op, waarom is dit?

Laptop Acer Aspire 5750G warmt vrij snel op. Dit al bij de taken Excel, word en gewoon wat internet browsen. Hij wordt niet gloeiend heet, maar lichtelijk warm.

Specificaties:
Processor: Core i7 2de generatie
Werkgeheugen: 8Gb
Nvidia Geforce GT 540M (2Gb)

Hoe kan ik dit voorkomen? Eventueel met update of andere mogelijkheden. Heeft iemand tips

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk is de binnenkant stoffig.
Je kunt een busje perslucht kopen en dan je laptop uit elkaar halen.
En dan met het busje perslucht op veel verschillende onderdelen blazen, en daarnaast ook zoveel mogelijk de ventilator schoonblazen met die perslucht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een kennis van mij had hetzelfde probleem en heeft hem inderdaad stofvrij gemaakt, wat al een heleboel hielp. Bij hem bleek het echter ook zo te zijn dat de koelpasta bij de CPU van een dermate kwaliteit was, dat deze geheel was afgebrokkeld. Hij heeft ook die vervangen en sindsdien wordt de laptop ook niet meer overdreven warm. Als je trouwens de laptop ook wel eens in bed gebruikt of op schoot zet, kan deze extra stof aantrekken waardoor het probleem dus weer kan terugkeren. In dat geval kun je beter iets eronder zetten om te voorkomen dat er stof intrekt. Dit hoeft geen dure koeler te zijn: veel mensen gebruiken een dienblad met zo'n kussen eronder (waarmee je ook op schoot kunt eten of in bed kunt ontbijten) en ikzelf heb destijds voor 5 euro een speciale laptop lap pad gekocht, gemaakt van een speciaal materiaal dat de warmte afvoert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@vhpm, klopt helemaal!
Ik gebruik een IKEA notebook standaard zonder ventilator, maar doordat het geen stoffig oppervlak is, werkt het wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft het met het oppervlak eronder te maken gehad en taken die de laptop uitvoerde. Problem solved! Toch bedankt!
Ik had ook een acer en eerst werd hij gewoon snel warm maar laten werd hij gloeiheet en viel hij steeds uit omdat hij oververhit werd, de reden ervan was dat de ventilator in mijn laptop slecht werkte. Ga naar een informaticus en laat je laptop controleren of als het erger zou worden koop dan in een winkel een ventilator dat je op je schoot of bureau kan leggen en daarop jou laptop. Het is wel mogelijk dat dat niet wilt werken (dat was mijn geval). Als dat niet zou willen werken laat je laptop dan repareren of koop een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft het met het oppervlak eronder te maken gehad en taken die de laptop uitvoerde. Problem solved! Toch bedankt!