Moet ik een nieuwe RAM kopen of Videokaart?

Ik wil graag de Sims 3 spelen. Maar het duurt 10 minuten voordat mijn sim op een stoel gaat zitten. Het is erg langzaam. Ik heb op internet gezocht voor een oplossing. Maar kon niet echt iets gebruikelijks vinden. Ik weet dat ik 503MB Ram heb. Ik geloof dat dat te weinig is. Maar moet ik nou een nieuwe Videokaart kopen of een nieuwe RAM? Als ik het spel start (voor de 1e keer) kwam er een bericht dat ik een nieuwe videokaart moet aanschaffen bij sprake van slechte prestaties. Maar graphics maakt mij niet zoveel uit. Ik wil het spel gewoon spelen zonder dat om de 2 minuten vast zit. Ik zou graag willen weten hoeveel RAM ik moet hebben, of welke videokaart. Mijn PC is een oude model. Pentium 4 2.80Ghz. Maar het moet toch wel kunnen? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Taart123

PS: Kort samengevat, ligt het aan mijn RAM of aan mijn Videokaart?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Ram, het spel heeft niet veel nodig maar 1 gb ram is wel het minimum. Koop een reepje bij zo duur is het niet en je weet het. Let wel op dat je het juiste type gebruikt. Anders past het niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ram is inderdaad handig, maar ook SSD of een betere processor kunnen helpen. Ook kun je kijken naar een grafische kaart, maar misschien helpt het om de driver te updaten, de laagste settings voor Sims en kijken naar de configuratie ervan....
Misschien helpt dat!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou een andere kaart erin zetten. Met minstens 1-2 gigabyte geheugen en pci aansluiting. Voor jouw pc zul je op marktplaats of ebay een goedkope kunnen vinden. Deze zal ervoor zorgen dat het spel niet alleen mooier uitziet, maar vooral ook soepeler laat lopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zou als eerste eens gaan kijken naar meer ram, want 512 mb is al te weinig om lekker met windows te kunnen werken. Als je de sims op de hoogste instellingen wilt spelen is het ook aan te raden om je videokaart te gaan vervangen. Op het moment zal het grootste gedeelte van je ram door windows worden gebruikt waardoor er weinig overblijft om je spel lekker vloeiend te kunnen spelen.