Hoe haal ik mijn bestanden van mijn harde schijf, op een goedkope manier?

Hoi, mijn Harde Schijf is helaas overleden, maar ik wil mijn 8 GB aan afbeeldingen nog redden. Bij de MyCom kunnen ze alle afbeeldingen die het nog doen (note: ik hoef geen recovery!) overzetten op DVDtjes, voor €40,-. Ze zeggen dat het een kwestie is van kijken welke nog JPG'tjes zijn.
Maar ik zoek eigenlijk een nóg goedkopere oplossing. Weet iemand waar dat kan? Kan ik dat zelf ook?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Wat versta jij onder overleden? Als Windows je harde schijf niet meer herkent dan is er nog weinig overlevingskans!

Maar niet geschoten is altijd mis, download het gratis programma "Recuva" van piriform.com en laat dit programma je harde schijf af scannen. Alles wat nog te redden valt, zal Recuva proberen te herstellen voor je. (Al dan niet op de overleden harde schijf natuurlijk!)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier voor zijn wel S-ATA naar USB converters voor verkrijgbaar in de handel.
Hiermee maak je van je interne schijf een externe harde schijf. Of als je een desktop computer hebt kan je de overleden schijf in je pc plaatsen. Wat betreft je "boot is missing" , dit kan je met beetje geluk herstellen met de installatie cd van Windows. Deze bied een mogelijkheid om je Windows opstart bestanden te herstellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet toch een nieuwe HD kopen dus als de PC weer werkt kun je
de oude schijf installeren als tweede schijf en dan kun je kijken of je deze te benaderen is.