Welke 27’‘ monitor kan ik kopen voor mijn macbook? Een Thunderbolt is te duur want mijn budget is € 400.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Bedoel je dat je wil kiezen tussen de beste kwaliteit van het huidige aanbod van 27" monitoren of dat je gewoon een niet-thunderbolt 27" monitor op je macbook wil aansluiten?

Er zijn namelijk zat 27" monitoren te verkrijgen voor minder dan 400 euro. Je moet dan alleen nog een Thunderbolt naar VGA of HDMI adapter erbij kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bedoelt met een ‘Thunderbolt’ waarschijnlijk het cinemadisplay van Apple?

Het is jammer dat je maximale budget slechts 400 is. Voor 480 heb je immers een U2713, waar een vernieuwde versie van het paneel dat Apple in hun Cinama-monitoren gebruikt in gebruikt wordt, en dan ook nog eens mèt Adobe RGB-ondersteuning (dat heeft de Cinema-monitor niet).

Verder kun je alles gebruiken wat je wil, aangezien thunderbolt naar alles om te zetten is. Heb je ook een HDMI-aansluiting? Dan kan je die ook gebruiken. Direct op de HDMI-aansluiting van de monitor, of door het om te zetten naar DVI.

Anyway, welke moet je kopen. Tsja, als je die 80 Euro extra hebt liggen, moet je dat echt doen. Het verschil met de opties onder de 400 Euro is best groot. Andere monitoren die voor professionele doeleinden geschikt zijn, kosten ook dat bedrag.

En rond de 480 Euro is die Dell samen met twee andere monitoren de goedkoopste monitor met een resolutie hoger dan 1080p. Kortom, met 400 Euro ben je dus gebonden aan een FullHD monitor. Is dat genoeg voor je?

Verder is het advies afhankelijk van wat je precies zoekt. Wat is het gebruiksdoel?
Wil je gewoon een flinke monitor met een leuk design die goed presteert, dan zou je kunnen kijken naar de Gioco 278G4DHSD van Philips. Heeft ook 3D en Ambiglow (is een soort Ambilight).

Heb je daar geen behoefte aan, dan zou je moeten kiezen tussen de LG IPS277L-BN, ASUS Designo MX279 en Acer S275HLbmii.