Waarom loopt me pc vast?

Ik heb een "Coolermaster CM690 Edition i7 3770 16GB 2TB GT GTX650 2GB SSD" gekocht en dit is de link: http://www.compustunt.nl/Webwinkel-Product-25330421/Coolermaster-CM690-Edition-i7-3770-16GB-2TB-GT-GTX650-2GB-SSD.html

Ik heb zelf windows op geinstalleerd zonder problemen. Maar elke keer na een aantal minuten loopt me pc vast. Scherm bevriest, geluid valt weg en de muis kan ik niet meer bewegen. Dit gebeurd zowel tijdens het gamen en als ik niet game en de pc gewoon in standby laat zonder wat te doen. En soms valt hij paar tellen na het vast lopen uit en herstart zichzelf weer.

Wie weet waar het aan kan liggen? Ik heb de bedrijf al een mail gestuurd.

Toegevoegd na 4 dagen:
Opgelost door bedrijf.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Heb je windows op je SSD kaart geïnstalleerd staan?
Ik heb pas geleden ook een soortgelijk probleem gehad, PC liep gewoon vast of ik nou aan het gamen was of gewoon aan het browsen... en dat om de zoveel minuten. Toen bleek dat mijn SSD kaart z'n beste tijd heeft gehad.

Echter zou die van jou nog als nieuw moeten zijn...
Je kan proberen Windows eens op je gewone harde schijf te installeren als test.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het lijkt mij dat je windows meschien verkeert is geinstaleerd. Er zijn repair disks, echter deze zijn specifiek voor de windows versie en ook specifiek voor een 32 of 64 bit versie.

Ik geef op de gok een paar linkjes; ter orientatie, want ik weet je windows versie niet.

http://www.forum.probz.net/index.php?/files/file/18-windows-7-recovery-environment-iso/
http://www.winre.windowsreinstall.com/
http://www.windowsreinstall.com/winre/accesswinre.htm

In het derde linkje kun je je eigen versie downloaden, let op of je 32 of 64 versie hebt.

In het kort je download een repair disk. Of je zet hem op een stikie. Meschien moet je hem eerst nog unrarren. En als die op een schijf of stikie staat, moet je in je bios instellen dat deze als eerste opstart.

Het beste is opnieuw installeren, zie dit als een mogenlijk alternatief.
Je moet mogenlijk vragen, in het programma beantwoorden. Dus lees eerst de hele zooi maar door.

Toegevoegd na 12 uur:
Ik heb je reactie op mijn antwoord ontvangen; Maar ik ken de zooi hier nog niet hoe daarop te reageren; ik stuurde terug, (maar weet niet of je dit ontvangen hebt), vandaar hier nogmaals, is ook leuker voor andere lezers.

Je CD is oke, herschrijven/installeren zelfde; Dan ga je aan een hardware fout denken, (Fouten op de HD ?). Ik zou het verder niet weten; (ik ben amateur) Eventueel controleert de repair/disk/stickie, (maar ik wil niet aandringen.). Ken je Speccy van Piriform, (heeft ook system explorer beide gratis.); meschien als tools, (of microsoft heeft nog tools ?), en verder zijn mijn ideetjes op.

Toegevoegd na 1 dag:
Toch nog eentje ! Bekijk je foutmeldingen van het systeem; configuratiescherm => systeembeheer => logboeken => systeem.