Hoe kan ik ervoor zorgen dat de symbolen op mijn computer het weer doen? (Zie verdere uitleg.)

Sinds ik mijn computer opnieuw heb ingesteld (nieuwe windows etc.), kan ik geen symbolen als ë of è meer maken. Ik krijg dan "e of `e. Telkens moet ik ze kopieren vanuit word ('daar kan ik via 'insert' deze symbolen krijgen). Heeft iemand enig idee hoe ik kan instellen dat ik weer symbolen kan maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het gaat niet om de regio-instelling, maar om de combinatie van invoertaal en toetsenbord-indeling. Ga in het Configuratiescherm naar Regio en Toetsenbord-indeling. Kies voor invoertaal Nederlands en Toetsenbord-indeling Verenigde Staten (Internationaal)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

U heeft waarschijnlijk een verkeerde regio instelling op uw PC zodat een ander soort toetsenbord actief is.
Ook eens via Configuratiescherm\Hardware en geluiden naar apparatenbeheer uw toetsenbord controleren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, mijn regio stond op "United States" in plaats van "Netherlands". Dit heb ik nu veranderd. Volgens mijn computer werkt het toetsenbord correct. Maar nog steeds kan ik geen symbolen maken. Toch bedankt!
Ceeve
11 jaar geleden
Kijk bij mijn antwoord, Niet United States is goed maar United States (International)
Kijk op je taakbalk naar het pictogram toetsenbord. Daar staan 2 opties:
Verenigde Staten (internationaal) en Verenigde Staten.

Het vinkje moet staan bij: Verenigde staten internationaal